اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های قزوین:

شرط موفقیت معلم برخورداری از کرامت انسانیت است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین، شرط موفقیت معلم را برخورداری از کرامت انسانی دانست که در قرآن نیز به این مورد اشاره شده است.

شرط موفقیت معلم برخورداری از کرامت انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خداوند برای نشان دادن معلمی خود پیش از هر چیز، کرامت خود را معرفی کرده که سند آن آیه سوم سوره علق است.

وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، با اشاره به اینکه تحلیل شخصیت این معلم گرانقدر موجب دستیابی به رمز تأثیرگذاری و نفوذ کلام وی می‌شود، حکیم بودن را یکی از دلایل موفقیت این شهید عنوان کرد.

عابدینی، نبود حکمت در تربیت را موجب بی‌تأثیر شدن تربیت برشمرد و خاطر نشان کرد: حکمت مایه معنوی تربیت است تا با استفاده از آن افراد نالایق نتوانند فرصت‌های تربیتی را به خود اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: قرآن حکمت است و شهید مطهری با اعتقاد به اینکه افراد غیر قرآنی، توان ورود به عرصه تفسیر را ندارند، از حکمت آن بهره گرفت.

این مدرس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اذعان کرد: گفته‌ها و نوشته‌های بسیاری از اندیشمندان برای عقل و دل افراد مورد پذیرش نیستند، اما سخنان شهید مطهری، از آنجا که در حکمت و اخلاص قرآنی ریشه دارد، برای مخاطبان پذیرفتنی است.

وی با بیان اینکه نام شهید مطهری بیش از حقیقت او مطرح است، ادامه داد: این شهید مرد سده‌های آینده است و درک جایگاه و شخصیت او مدت‌ها طول می‌کشد؛ اما این به معنای نقد نکردن کتاب‌های این معلم گرانقدر نیست.

عابدینی افزود: خداوند در آیه 18 سوره مبارکه آل عمران نام صاحبان علم را در ردیف نام خود و فرشتگانش قرار می‌دهد، در حالی که در آیه 20 از همین سوره آنان را عاملان دامن زدن به اختلافات معرفی می‌کند.

وی افزود: معلمان آتش‌افروز آن دسته از معلمانی هستند که به هنگام یادگیری دانش به دنبال کسب رضای الهی نبوده‌اند و اهدافشان صرفا مادی بوده است.

عابدینی با اشاره به اینکه همه مسلمانان در هر شغلی باید مبلّغ و معلم باشند، بیان کرد: اسلام، دین معلمی و عزت است و اگر شخص مسلمانی معلم نباشد، دین او به همان اندازه ناقص است.

در این مراسم که با حضور عبدالعلی آل بویه رئیس دانشگاه، امیر‌عباس رصافی معاون پژوهشی، جعفر احمدی معاون آموزشی و جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، استادان برتر آموزشی و پژوهشی این دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/77011/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول