اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

تجهیز 40 درصد از کلاس‌های آموزشی خراسان جنوبی به فناوری روز

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امروزه نزدیک به 40 درصد از کلاس‌های آموزشی خراسان جنوبی به فناوری روز مجهز است.

تجهیز 40 درصد از کلاس‌های آموزشی خراسان جنوبی به فناوری روز

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی پیش از ظهر امروز در جمع معلمان نمونه خراسان جنوبی در ارتباط با سیاست‌های آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ویژه آموزش و پرورش مباحث سند تحول بنیادی است.

وی با بیان اینکه برنامه درسی ملی بخشی از سند تحول بنیادی است، گفت: چند روز قبل سیاست‌های تحول آموزش و پرورش توسط مقام معظم رهبری تایید شده است.

ملی بودن برنامه درسی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه سال‌ها تلاش برای اجرایی شدن این سیاست صورت گرفته است، ادامه داد: تغییر اساسی که در برنامه درسی ایجاد شده است مبتنی بر آمیزه‌های دینی و اسلامی بوده است.

وردی از ملی بودن برنامه درسی خبر داد و افزود: ملی بودن برنامه درسی به این معنا است که کتب درسی و مدیریت و سنجش آموزش و پرورش دگرگون می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه درسی فقط به کتاب خلاصه نمی‌شود.

حضور 50 درصد از معلمان با لپ‌تاپ در کلاس‌های درس

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دو سال قبل تغییر برنامه درسی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته، تصریح کرد: امسال تغییر برنامه درسی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وردی ابراز داشت: امروزه نزدیک به 40 درصد از کلاس‌های آموزشی خراسان جنوبی به فناوری روز مجهز است.

وی با بیان اینکه امروزه معلمان باید متوجه باشند اگر نتوانند علم خود را با فناوری روز تطبیق دهند امکان عقب‌ماندگی از دانش‌آموزان وجود دارد، متذکر شد: هم‌اکنون حدود 50 درصد از معلمان برای آموزش دانش‌آموزان از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رتبه‌بندی معلمان در سند تحول بنیادی خبر داد و تصریح کرد: امسال رتبه‌بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.  

وردی با بیان اینکه این رتبه‌بندی مزیت‌هایی را برای معلمان دارد، ادامه داد: بر اساس این رتبه‌ها معلمان می‌توانند پست‌های بالاتر را بگیرند و متناسب با آن حقوق این معلمان افزایش می‌یابد.

این مسئول یادآور شد: در سند تحول بنیادی پنج رکن اصلی وجود دارد که شامل دانش‌آموز، معلم به عنوان هدایتگر و پژوهشگر، مدرسه، انجمن‌اولیاء و برنامه درسی است که به صورت ویژه در این سند مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام‌گذاری شده است، اذعان داشت: جامعه فرهنگیان کشور باید طلایه‌دار این حرکت بزرگ باشند و پیروان صادق و شایسته‌ای برای مقام معظم رهبری باشند و با حضور آگاهانه خود در انتخابات منافع مستکبران را به یأس تبدیل کنند.

انتهای پیام/2248/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول