اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح ششمین مرکز اختلالات یادگیری در بشرویه

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: در سومین روز از ایام‌الله دهه فجر، مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات یادگیری افق در بشرویه راه‌اندازی شد.

افتتاح ششمین مرکز اختلالات یادگیری در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حسین هاونگی در مراسم افتتاح مرکز اختلالات یادگیری در بشرویه اظهار کرد: خداوند انسان را به بهترین شکل خلق کرد و در او ویژگی‌هایی همچون عقل، اراده و نفس قرار داد که او را از دیگر موجودات زنده متمایز می‌کند.

وی ادامه داد: حیطه توانمندی‌های انسان گسترده است و نقش ژنتیک، تربیت و آموزش و پرورش در رسیدن به اوج و ترقی انسان حائز اهمیت است.  

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انسان دارای قابلیت آموزش‌پذیری و یادگیری است و اگر مشمول موقعیت تعلیم و تربیت قرار گیرد به مقام والا و مدارج عالیه می‌رسد.

فضا و روش‌های آموزشی مؤلفه‌های اساسی در آموزش

هاونگی فضا، نیروی انسانی و روش‌های آموزشی را از مؤلفه‌های اساسی و تأثیرگذار در آموزش عنوان کرد و افزود: در زمینه تعلیم و تربیت و آموزش باید با توجه به سن و شرایط دانش‌آموز از ایده‌ها و راهکارهای نوین برای تأثیرگذاری و رشد علمی دانش‌آموز بهره برد.

وی اذعان داشت: بعد از پیروزی انقلاب، آموزش و پرورش استثنایی با افتتاح و راه‌اندازی مراکز اختلالات یادگیری در راستای ارائه آموزش‌های به روز و کارآمد به دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری، وارد شده است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات یادگیری افق بشرویه، ششمین مرکز اختلالات یادگیری در استان است، گفت: اینگونه مراکز با عنوان کلینیک‌های آموزشی و درمانی، اختلالات آموزشی و نقصان‌های موجود در یادگیری دانش‌آموزان را مرتفع می‌کند.

هاونگی در پایان افزایش انگیزه تحصیلی، کاهش هزینه‌های تحصیلی و امید به ادامه تحصیل را از مزایای راه‌اندازی مرکز اختلالات یادگیری بیان کرد.

انتهای پیام/69006/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول