اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

افزایش 10 درصدی ظرفیت ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال ظرفیت ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی 10 درصد افزایش یافته است.

افزایش 10 درصدی ظرفیت ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی امروز در نشست مطبوعاتی پیرامون ستاد اسکان نوروزی در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: از 25 اسفندماه جاری سامانه ثبت‌نام اینترنتی برای مسافران نوروزی فعال شده است. 

وی ادامه داد: خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی برای خانه‌های معلم و مراکز رفاهی از 25 اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا 16 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

آماده‌سازی 600 کلاس درس برای اسکان مسافران

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 23 هزار نفر از ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان استفاده کرده‌اند، افزود: امید است امسال 10 تا 15 درصد افزایش مسافر داشته باشیم.

وردی از افزایش 10 درصدی ظرفیت ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 600 کلاس درس برای اسکان فرهنگیان، کارمندان و سایر مسافران نوروزی در استان آماده شده است. 

وی با اشاره به اینکه امکانات اولیه و آسایش نسبی در ستادهای اسکان مسافران نوروزی فراهم شده است، اذعان داشت: دو پایگاه در مرکز استان و 9 پایگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

تخفیف 25 درصدی ستادهای اسکان برای کارمندان دولت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: علاوه بر فضای آماده شده برای مسافران، استخر، مراکز ورزشی،‌ تهیه بسته‌های فرهنگی برای فرزندان مسافران، آماده‌سازی نمازخانه مدارس، سالن‌هایی برای مواقع اضطراری و ارائه خدمات درمانی به میهمانان در طول مدت اسکان پیش‌بینی شده است.

وردی با بیان اینکه مسافران در طول مدتی که در ستاد اسکان مسافران نوروزی ثبت‌نام می‌شوند، بیمه هستند، متذکر شد: طرح بیمه مسافران نوروزی از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز انجام می‌شود. 

وی تعرفه پذیرش فرهنگیان را در ستادهای اسکان نوروزی 50 درصد نرخ مصوب دانست و گفت: برای کارمندان دولت نیز 25 درصد تخفیف داده شده است.

برگزاری برنامه‌های آموزشی در ایام عید

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از درجه‌بندی اتاق‌های مدارس برای پذیرش مسافران نوروزی در استان خبر داد و ادامه داد: اتاق‌های ویژه مجهز به قالی، تلویزیون، بخاری و سایر امکانات پخت و پز است.

وردی تأکید کرد: اتاق‌های درجه دو دارای فرش و پنکه بوده و اتاق‌های درجه سه به صورت موکت فرش به مسافران نوروزی داده می‌شود.

وی در پایان از برگزاری برنامه‌های آموزشی این سازمان در ایام عید خبر داد و  ابراز داشت: در این ایام برای تعدادی از دانش‌آموزان کلاس‌های تقویتی و کلاس‌ کنکور عمدتاً برای فرزندان شاهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69010/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول