اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 20 سال گذشته صورت گرفت

تدوین سند توسعه سواد در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به تدروین سند توسعه سواد این استان گفت: سواد اقتصادی از مهم‌ترین عنوانی این سند است.

تدوین سند توسعه سواد در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی ظهر امروز در جشن محو بی‌سوادی خانواده بزرگ کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به امی خواندن پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: امی بودن نبی‌اکرم(ص) به اشتباه در میان ما جا افتاده که مربوط به ترجمه فارسی آن است.

وی با اشاره به اینکه امی بودن به معنی درس ناخوانده است نه بی‌سواد افزود: در ارتباط با درس ناخوانده بودن پیامبر نیز جای تردید است.

پایان بی‌سوادی آغاز سوادآموزی است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در امتی ظهور کرد که پیامبری را درک نکردند، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) با بصیرت، آگاهی و الگو گرفتن از آیات قرآن با جهالت مردم آن زمان مبارزه کرد.

وردی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) به کسب علم و دانش تاکید زیادی داشتند، یادآور شد: این بزرگوار در زمان آخر عمر خود نیز کسب علم را فراموش نکردند و گفتند «قلمی بیاورید تا برایتان بنویسم» که این خود نشان از اهیمت کسب علم و دانش دارد.

وی خطاب به مددجویان امداد خراسان‌جنوبی گفت: پایان بی‌سوادی آغاز سوادآموزی است.

سند توسعه سواد دارای 10 عنوان است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در 20 سال گذشته سند توسعه سواد را نوشته‌ایم، ابراز داشت: خراسان جنونی جزء نخستین استان‌هایی است که این فعالیت را انجام داده است.

وردی سند توسعه سواد را دارای 10 عنوان دانست و یادآور شد: یکی از سوادها که در این سند مشخص شده است سواد کلاسیک است.

وی یکی از سوادهای دیگر موجود در سند توسعه سواد را سواد اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری این سواد یکی از اصلی‌ترین سواد‌ها است.

علم‌آموزی یکی از مصدرهای شناخت خداوند است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اضافه کرد: باید سوادآموزی اجتماعی، اخلاقی، رایانه و فناوری‌های روز را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.

وردی علم‌آموزی و دانش‌آموزی را یکی از مصدرهای شناخت خداوند دانست و اذعان داشت: وقتی نوعدوستی و بصیرت را به طور عملی اجرا می‌کنیم به مصدر بصیرت که ذات خداوند است نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/69010/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول