اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

عیدی بازنشستگان آموزش و پرورش خراسان جنوبی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امروز 3 میلیارد تومان عیدی به حساب بازنشستگان آموزش و پرورش خراسان جنوبی واریز شد.

عیدی بازنشستگان آموزش و پرورش خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با عیدی بازنشستگان آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز 3 میلیارد تومان عیدی به حساب بازنشستگان آموزش و پرورش خراسان جنوبی واریز شد.

وی، تعداد بازنشستگان سال گذشته را 300 نفر اعلام کرد و افزود: در سال جاری نیز برای 300 نفر بازنشسته آموزش و پرورش خراسان جنوبی عیدی واریز شده است.

تبدیل وضعیت 970 نفر در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تبدیل وضعیت 970 نفر در آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: با اجرای طرح مهرآفرین نیروهای خدماتی، باقی‌مانده نهضت سوادآموزی، باقی‌مانده حق‌التدریسی، نیروهای فوق دیپلم به بالا و خانواده شهدا تبدیل وضعیت می‌شوند.

وردی با اشاره به اردوگاه ملی آموزش و پرورش خراسان جنوبی اذعان داشت: در سال گذشته بالغ بر 70 میلیون تومان برای ساخت نمازخانه این اردوگاه،  استانداری پرداخت کرده که در همان مرحله مانده است.

وی با بیان اینکه طرح اردوگاه ملی نوشته شده است، یادآور شد: این طرح به صورت دو منظوره نوشته شده که هم دانش‌آموزی و هم برای ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی شده که به دلیل نزدیکی آن به شهر و داشتن فضای مناسب انتخاب شده است.

وجود 36 مدرسه نمونه و استعدادهای درخشان در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این اردوگاه تاکنون 10 هزار اصله نهال کاشته شده و دو استخر و منبع آب، یک سویت و 20 آلاچیق نیز ساخته شده است، ادامه داد: امید است در تعطیلات نوروزی دانش‌آموزان و معلمان بتوانند از این مکان استفاده کنند.

وردی از آغاز ثبت‌نام در مدارس نمونه و استعدادهای درخشان استان خبر داد و متذکر شد: در خراسان جنوبی 12 مدرسه استعدادهای درخشان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دو مدرسه نمونه به مدارس استان اضافه می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر 24 مدرسه نمونه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 12 مدرسه راهنمایی و 12 مدرسه دیگر دبیرستان هستند.

پذیرش 64 نفر در المپیاد آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پذیرش 64 نفر در المپیادهای آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت: در المپیادهای برگزار شده در استان در سال جاری 26 نفر نسبت به سال گذشته بیشتر پذیرش شده‌اند.

وردی افزود: با آماده‌سازی طرح احمدی روشن در استان می‌توانیم نخبگان را به صورت شبانه‌روزی آموزش دهیم و در این زمینه از بهترین اساتید استانی و کشوری استفاده کنیم تا برای المپیاد کشوری آماده شوند.

وی اعتبار لازم برای اجرای طرح احمدی روشن را 33 میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: اگر اعتبار از طرف استانداری تامین شود این طرح اجرا در غیر این صورت در مرکز آموزش و پرورش به آموزش نخبگان می‌پردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از نظر توسعه رشته‌های فنی خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را دارا است، خاطر نشان کرد: حدود 70 درصد از افرادی که در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند در بازار کار مشغول فعالیت می‌شوند.

انتهای پیام/69010/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول