اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه‌های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

6 هزار پروژه علمی به جشنواره جابربن حیان معرفی شد

رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال 91 تعداد 6 هزار و 480 پروژه‌ علمی از دانش‌آموزان خراسان جنوبی در جشنواره جابربن حیان شرکت داده شدند.

6 هزار پروژه علمی به جشنواره جابربن حیان معرفی شد

اسماعیل ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با علت برگزاری جشنواره جابربن‌ حیان اظهار کرد: جشنواره جابربن حیان یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز علمی بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی است که در آن پروژه‌های علمی دانش‌آموزان در قالب نمایشگاه‌های علمی ارائه و داوری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره اهداف زیادی دنبال می‌شود، ادامه داد: از جمله این اهداف پویایی نظام‌ آموزش و پرورش از طریق نهادینه کردن تحقیق و پژوهش، آشنا کردن دانش‌آموزان و اولیاء و مربیان با روش‌های مختلف پژوهشی در دوره ابتدایی، فراهم کردن بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های خارج از کلاس، شناسایی و تقویت استعدادهای فردی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای کارآفرینی، آشنایی دانش‌آموزان با اینترنت و نحوه استفاده از آن می‌باشد.

شرکت 200 مدرسه در خراسان جنوبی در جشنواره جابربن حیان

رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره باعث تقویت مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان می‌شود، اذعان داشت: پروژه‌های علمی که در جشنواره شرکت داده می‌شوند شامل جمع‌آوری نمونه همراه با طبقه‌بندی برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی، نمایش علمی برای پایه‌های سوم و چهارم ابتدایی، آزمایش، طراحی و ساخت برای دانش‌آموزان پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی می‌‌باشد.

ربیعی با بیان اینکه در انجام پروژه‌های علمی معلمان راهنما و والدین به دانش‌آموزان کمک می‌کنند، تصریح کرد: تعداد 6 هزار و 480 پروژه علمی در 200 مدرسه در خراسان جنوبی تهیه شده که بیش ‌از 10 هزار دانش‌آموز در تهیه این پروژه‌ها شرکت داشته‌اند.

راه‌یافتن چهار پروژه برتر استانی به مرحله کشوری

رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جشنواره جابربن حیان سه سال است که برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در چهار مرحله برگزار می‌شود که اولین مرحله آن مرحله آموزشگاهی است و از آبان‌ماه تا بهمن‌ماه ادامه دارد.

ربیعی متذکر شد: بعد از مرحله آموزشگاهی پروژه‌های برتر به مرحله منطقه‌ای که از بهمن‌ماه آغاز و تا اسفندماه ادامه دارد در نمایشگاهی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره در اسفندماه 91 برگزار شده است، یادآور شد: پروژه‌های برتر دانش‌آموزان به مرحله کشوری راه‌ می‌یابد که به احتمال زیاد در تیرماه برگزار خواهد شد.

رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته هر سال چهار پروژه علمی برتر از دانش‌آموزان خراسان جنوبی به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/2248/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول