اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی خبر داد

وجود 555 کلاس درس عشایری در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی گفت: هم‌اکنون 212 مدرسه عشایری با 555 کلاس درس در خراسان جنوبی وجود دارد.

وجود 555 کلاس درس عشایری در خراسان‌جنوبی

خسرو حسنی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر در هشت واحد مرکزی در خراسان جنوبی دانش‌‌‌آموزان عشایری مشغول تحصیل هستند که به ترتیب میزان جمعیت آنها نهبندان، درمیان، سربیشه، قاین، زیرکوه، فردوس، سرایان و خوسف است که 56 درصد آنها را پسران و 44 درصد آنها را دختران تشکیل می‌دهند.

تحصیل 10 هزار دانش‌آموز عشایر در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه مجموع دانش‌آموزان عشایری در خراسان جنوبی حدود 10 هزار نفر هستند، ادامه داد: محصلان این مراکز در تمامی مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و متوسطه دختر و پسر مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: ابلاغ اعتبارات استانی برای این مجموعه استانی است و تمامی هزینه‌کردهای این اداره‌کل با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان صورت می‌گیرد که بیشتر علاوه بر اعتبارات سازمان سعی می‌شود از طریق خیران و کمک‌های ارتباطی به صورت غیر نقدی کمک گرفته شود.

حسنی از وجود 212 مدرسه عشایری در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: این تعداد مدرسه شامل 555 کلاس درسی می‌شود که تعداد 695 معلم عشایری در آنها مشغول تدریس هستند.

20 درصد از دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی کوچنده هستند

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از دانش‌آموزان عشایری کوچ‌رو هستند، اذعان داشت: برگزاری کلاس‌های دو زبانه در طول سال در این حوزه برای بلوچ زبان‌ها از جمله اقدامات نوین و مؤثری است که برای دانش‌آموزان عشایری در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی متذکر شد: از پایه نخست تا ششم ابتدایی برای دانش‌آموزان فعالیت‌های مکملی با عنوان «تلاش‌گران امروز و برگزیدگان فردا" اجرا می‌شود.

حسنی اظهار کرد: این طرح در حوزه عشایری اجرا و در پایه نخست خوشنویسی، پایه دوم نقاشی، پایه سوم داستان‌نویسی و برای پایه‌های دیگر نیز در رشته‌های مختلف کلاس‌هایی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس برای همکاران فرهنگی خبر داد و گفت: این طرح با استقبال خوبی همراه شد که رتبه‌های کشوری را نیز کسب کردیم.

ارتقای کیفی مدارس شبانه‌روزی عشایری در دست اقدام است

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی متذکر شد: ارتقای کیفی مدارس شبانه‌روزی عشایری از دیگر طرح‌های در دست اقدام است که ماهانه مسئولان شبانه‌روزی با حوزه آموزش و پرورش عشایر طی جلسات مشترک به تبادل نظر و ارائه پیشنهادات اجرایی می‌پردازند.

انتهای پیام/69011/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول