اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

معیارهای رهبری در انتخاب رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری باید سرمشق همه ولایت‌مداران قرار گیرد، گفت: به معیارهای مورد نظر مقام معظم رهبری در انتخاب رئیس جمهور دقت شود.

معیارهای رهبری در انتخاب رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تبریک هفته زن، بزرگداشت هفته معلم و هفته کارگر گفت: هر مشکلی که یک انسان در دنیا و آخرت دارد ناشی از جهالت و هر آسودگی مرهون علم و دانش است.

وی با تبیین نقش و جایگاه علمای دین در علم‌آموزی به متعلمین اظهار کرد: طبق روایتی از حضرت فاطمه (س) در روز قیامت علمای شیعه با لباس‌های بهشتی به عدد کثرت علومشان محشور می‌شوند البته به شرطی که شیعه را مسلط به علم در راه حق کرده باشند.

امام جمعه شهرری افزود: کسانی که شاگردی کرده باشند و از این علما علمی آموخته باشند نیز به خاطر تلاششان در راه کسب علم با هزار لباس بهشتی بر تن محشور خواهند شد.

وی با یادآوری روز بزرگداشت شیخ صدوق و نیز مرحوم کلینی به تبیین شخصیت این دو عالم وارسته پرداخت.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری باید سرمشق همه ولایت‌مداران قرار گیرد، افزود: به معیارهای مورد نظر مقام معظم رهبری در انتخاب رئیس جمهور دقت شود.

وی به بیان برخی از شاخص‌های رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور باید منطقی سخن بگوید، وعده‌های دروغین ندهد و موجب تشویش جامعه را فراهم نکند.

خطیب جمعه شهرری با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی تحول در نظام آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ریشه تحول در کشور، تحول در نظام آموزش و پرورش است چرا که محل تربیت آینده سازان جامعه ماست.

حجت‌الاسلام شاهچراغی ناآرامی‌های کشورهای اسلامی را همکاری غرب و سران برخی از کشورهای اسلامی با هدف ایجاد آرامش رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: اتحادیه عرب گویا همان اتحادیه غرب است که نقطه آن افتاده است و مردم دنیا خصوصا فلسطین این نقطه را با نکته‌های فراوان دیگر در دیکته‌های آنان یافتند.

امام جمعه شهرری همچنین در پیش بودن یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ما در آستانه انتخاباتی حساس و سرنوشت‌ساز هستیم و همگان وظیفه داریم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای ضمن تجدید میثاق با ولایت، ایستادگی خود را در راه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب اثبات کنیم.

وی تاکید کرد: شرایط انتخابات باید به صورتی فراهم شود که مردم با شور و امید به صورت گسترده در پای صندوق‌های رای حضور یافته و با انتخاب نامزد شایسته وظیفه خویش در قبال اسلام و انقلاب عمل کنند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان کرد: تخریب مزار حجر بن عدی که از یاران پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) بوده است به دست وهابیون و سلفی‌ها بیانگر تلاش دشمنان برای محو تاریخ پرشکوه مبارزاتی تشیع است.                                                                                                                                                                               انتهای پیام/2462/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول