اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان:

مردم در انتخابات شوراها به شیفتگان قدرت رای ندهند

امام جمعه دهگلان گفت: مردم در انتخاب افراد برای شوراها باید دقت کافی را داشته باشند و به کسانی رای دهند که شیفته قدرت نباشند.

مردم در انتخابات شوراها به شیفتگان قدرت رای ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا ملاجمال جعفری در خطبه‌های نماز جمعه امروز دهگلان با تبریک فرارسیدن روز معلم اظهار کرد: استاد مطهری از شخصیت والایی برخوردار بود و همین بس که امام راحل(ره) فرموده‌اند مطهری حاصل عمر من است و امروز هرچه در مورد این شخصیت سخن گفته شود، کم است.

وی با بیان اینکه توجه به علم و دانش در دین مبین اسلام مورد تأکید است و معلمان به عنوان پرچم‌داران تعلیم و تربیت جایگاه خاصی در بین مردم دارند افزود: جایگاهی که امروز معلمان ما باید به آن افتخار کنند؛ شأن و جایگاه قرآنی است.

امام جمعه دهگلان عنوان کرد: این شأن به حدی است که حتی خداوند متعال قرآن کریم را با مفاهیم ارزشی تعلیم و تربیت آغاز کرده و به پیامبر خود دستور داد تا بخواند.

وی گفت: با همت معلمان در اعصار مختلف علما و فرزانگان بسیاری تربیت یافته‌اند و امروز نام و یاد معلم در کشور ما با نام و یاد علامه‌ای به نام مطهری قرین شده است.

ماموستا جعفری علم بدون عمل و عمل بدون ایمان را زیانبار توصیف کرد و افزود: اگر امروز علم دنیای غرب آنها را به تباهی و فساد کشانده به خاطر همراه نبودن ایمان و ارزشی است که علم را به نقطه تعالی سعادت و کمال می‌رساند.

وی با یادآوری اینکه عزت و صلابت واقعی یک جامعه نیز به علم و درایت فرزانگان و نخبگان آن است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر امروز به بالاترین درجه صلابت دست یافته به خاطر ارج نهادن علم در کنار عمل ارزشی است.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی در 24 خردادماه سال جاری، ویژگی های یک نامزد اصلح شورا را آگاهی به قانون، جامعه‌شناسی و باورمندی به مشورت معرفی و تاکید کرد: مردم در انتخاب افراد برای شوراها باید دقت کافی را داشته باشند و به کسانی رای دهند که شیفته قدرت نباشند.

امام جمعه دهگلان در پایان با تبریک فرارسیدن 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، افزود: هدف از نامگذاری این روز به نام کار و کارگر تجلیل از این قشر و توجه به رفع مسایل و مشکلات آنان است.

وی از کارفرمایان درخواست کرد در پرداخت حقوق کارگران به توصیه دین اسلام توجه کنند.

انتهای پیام/79013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول