اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

ایران سالم‌ترین انتخابات جهان را برگزار می‌کند

امام جمعه عنبرآباد گفت: انتخابات در ایران با سازوکارهایى که دارد، از سالم‏ترین انتخابات جهان است، دشمنان تلاش مى‏کنند سلامت انتخابات در ایران را مخدوش ساخته و از این طریق، زمینه‏هاى تحریکات اجتماعى علیه انتخابات را فراهم سازند.

ایران سالم‌ترین انتخابات جهان را برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با تبیین بیانات مقام معظم رهبرى در اجلاس علما و بیدارى اسلامى‏ اظهار داشت: خیزش‏هاى منطقه ریشه در اعتقادات اسلامى دارد.

وی افزود: اجلاس جهانى «علما و بیدارى اسلامى» با حضور 700 چهره برجسته از 80 کشور جهان در تهران برگزار شد.

دشت‌آبادی تصریح کرد: این کنگره که با بیانات مقام معظم رهبری افتتاح شد، در واقع هم‏اندیشى نخبگان جهان اسلام درباره موج دوم بیدارى اسلامى طى سه سال گذشته و ترسیم افق آینده بود.

وی خاطرنشان کرد: سخنان دقیق و حکیمانه حضرت آیت‏الله خامنه‏اى در افتتاحیه اجلاس «علماى دین و بیدارى اسلامى»  ابعاد، رویکردها، فرصت‏ها و خطرات پیش روى جریان بیدارى اسلامى منطقه را در اندازه‏اى که در یک سخنرانى امکان‏پذیر است، با هوشمندى تمام تبیین فرمودند و «مرجعیت‏هاى نامطمئن» و «تلاش قارون‏هاى شهوت‏ران» را دو تهدید پیش روى خیزش‏هاى کنونى منطقه برشمردند.

دشت‌آبادی با بیان اینکه خیزش‏هاى اسلامى در منطقه از اعماق اعتقادات دینى مردم برخاسته است، ابراز داشت: مساجد، نمازهاى جمعه، احزاب و گروه‏هاى مذهبى، رخدادهاى تاریخى که هویت مذهبى داشته‏اند، آمال و مطالباتى که جزئی از مجموعه‏هاى دینى به سامان مناسب نمى‏رسند، رخدادهاى پیروزمندانه مهم منطقه‏اى که جز محصول تلاش گروه‏ها و توده‏هاى عمیقاً دینى نبوده و چندین مقوله دینى دیگر از جمله عوامل خیزش‌های اسلامی منطقه است.

خطیب جمعه عنبرآباد گفت: یک روى دیگر سکه تلاش «قارون هاى شهوت‏ران» براى لکه‏دار کردن چهره اسلام و تشدید تقابل و درگیرى خونین در جهان اسلام است.

وی افزود: بدون هیچ تردیدى براى به‏ وجود آمدن خشونت، خونریزى و کشتار بى‏گناهان، دست‏هاى جنایتکار و خدانشناسى عوامل مستقیم جنایت کفایت نکرده و به نتیجه نمى‏رسد، همراه با عوامل کینه‏توز، جیب‏هاى پشتیبان هم ضرورت دارد.

دشت‌آبادی عنوان کرد: نقش صاحبان این جیب‏ها از نقش دست‏هاى خون‌ریز با اهمیت‏تر است زیرا آن که در نقطه طراحى و تصمیم نشسته، نوعاً همان صاحبان جیب‏هایى است که مستقیماً یا بنا به دستور دست‏هاى بالاتر در آن جا حضور دارند.

وی تصریح کرد: اما در عین حال همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجلاس بیدارى اسلامى فرمودند: «بیدارى اسلامى، مبشر حقایق بزرگترى است که در آینده اتفاق خواهد افتاد»، اقدامات مشترک گروه‏هاى‏ تروریستى، کانون‏هاى شهوت‏ران و سرویس‏هاى اطلاعاتى قادر نیستند اراده خداوند قاهر متعال در غلبه مؤمنان بر مستکبران و منافقان را تغییر دهند یا با تأخیر مواجه کنند.

امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامى در جمع کارگران‏ به برخى از لوازم تحقق شعار «حماسه سیاسى و حماسه اقتصادى»، جایگاه و اهمیت کارگران در اسلام و نظام اسلامى‏ و در پیشرفت کشور تأکید کردند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه با مقایسه بین کارگران و جایگاه آن‏ها در اسلام با اشاره به جایگاه کارگران در نظام‏هاى غربى و شرقى عالم فرمودند: «اگر در یک کشورى نیروى انسانىِ کار نباشد، یا ضعیف باشد، یا غیر ماهر باشد، یا فکر او و ذهن او دست‏خوش جریانات سیاسى گوناگون باشد، آن کشور فلج خواهد شد».

دشت‌آبادی بیان داشت: حضور گسترده و فراگیر مردم همراه با شور و نشاط انقلابى در انتخابات، از پویایى جامعه ایرانى، علاقه‏مندى مردم به سرنوشت خویش، وحدت و انسجام ملى و پیوند محکم ملت با نظام حکایت مى‏کند.

وی افزود: هرچه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، شکست دشمنان آشکارتر است، زیرا دشمنان تلاش مى‏کنند با سیاه‏نمایى، ایجاد یأس و ناامیدى در مردم و تیره و تار نشان‏دادن آینده، مانع حضور گسترده مردم در پاى صندوق‏هاى رأى شوند.

امام جمعه عنبرآباد اظهار داشت: انتخابات در ایران با سازوکارهایى که دارد، از سالم‌ترین انتخابات جهان است، دشمنان تلاش مى‏کنند سلامت انتخابات در ایران را مخدوش ساخته و از این طریق، زمینه‏هاى تحریکات اجتماعى علیه انتخابات را فراهم سازند.

دشت‌آبادی گفت: در سال 1388 با کلید واژه‏هاى «آرا» و «تقلب»، سلامت انتخابات را در اذهان بخشى از جامعه مخدوش ساخته و همین امر زمینه پدیدآمدن فتنه 88 را فراهم ساخت.

وی با اشاره به بحث امنیت انتخابات ابراز داشت: ثبات و آرامش ایران، براى دشمنان بسیار آزاردهنده است و آنان تلاش مى‏کنند به هر قیمت، این ثبات و آرامش را بر هم بزنند.

دشت‌آبادی خاطرنشان کرد: غربى‏ها و به‏ویژه آمریکایى‏ها، با استفاده از شیوه‏هاى نوین و بر اساس الگوى انقلاب‏هاى رنگى، ثبات و امنیت کشورهاى هدف را در مقطع انتخابات آن کشورها با چالش مواجه مى‏سازند.

انتهای پیام/80005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول