اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مشارکت گسترده در انتخابات مظهر تحقق شعار سال است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر عمل به وظایف برای تحقق شعار انتخاب شده برای سال جاری گفت: مظهر کامل تحقق بخشی از شعار سال حضور در انتخابات است.

مشارکت گسترده در انتخابات مظهر تحقق شعار سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی محمدی شامگاه پنج‌شنبه در همایش علما، روحانیون، طلاب، ائمه جمعه و جماعات استان زنجان که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه برگزار شد، مناسبت‌های هفته از جمله روز مادر و معلم را تبریک گفته و اظهار داشت: شهید مطهری جزو نخستین شهدای انقلاب بود.

وی، استاد مطهری را از افتخارات مکتب شیعه دانست و افزود: ایشان مصداق روایت امام صادق (ع) در مورد عالم بودن به مسائل زمان خود بودند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، تکلیف قشر روحانی را سنگین‌تر از اقشار دیگر جامعه اعلام کرد و افزود: اگر کسی به وظایف خود عمل نکند در روز قیامت مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه موقوفات ایران در سه دوره تاریخی مورد هجوم قرار گرفته است، اضافه کرد: نادر شاه، رضاخان و محمدرضا پهلوی دوره‌های تاریخی بودند که موقوفات ایران مورد تاراج قرار گرفتند.

محمدی با اشاره به نقش وقف در پشتیبانی از حوزه‌های علمیه تصریح کرد: تاراج موقوفات برای تضعیف حوزه‌ها صورت گرفته است.

وی به گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ قدرتی در دنیا بدون وابستگی به غرب و شرق وجود نداشت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: امام ثابت کرد که می‌توان بر پایه دین حکومتی بنا کرد که بدون وابستگی به دو ابرقدرت جهان آن روز، الگوی جهانیان شود.

وی با اشاره به همت دشمنان برای جلوگیری از موفقیت نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: پیام انقلاب برخلاف خواست استکبار، به جهان صادر شده است.

محمدی با تأکید بر عمل به وظایف دینی و اجتماعی برای تحقق شعار انتخاب شده برای سال جاری توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: مظهر کامل تحقق بخشی از شعار سال حضور در انتخابات است.

وی، انتخابات پیش‌رو را مظهر اقتدار، حافظ منافع ملی و آبروی نظام و ملت برشمرد و ادامه داد: دشمنان دین و انقلاب خارجی به کمک عوامل داخلی خود به صورت شبانه‌روزی در صدد آسیب زدن به انقلاب و دستاوردهای آن هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اعتراف دشمن به دستاوردهای انقلاب تصریح کرد: دلیل موفقیت‌های نظام عربده کشی استکبار است، چراکه اگر دستاوردی نداشت، هیچ داد و فریادی هم وجود نداشت.

وی با بیان اینکه دشمنان سال 90 را سال سقوط نظام پیش‌بینی کرده بودند، اضافه کرد: تبیین اهداف و ترغیب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از وظایف عمومی محسوب می‌شود که موجب ناامیدی دشمن می‌شود.

محمدی تأکید کرد: خدمات و برکات انقلاب باید به اطلاع مردم ایران رسانده شود.

وی با مهم دانستن بخش دوم شعار انتخاب شده برای سال جاری بیان کرد: با قناعت، صرفه‌جویی، پرهیز از مصرف گرایی و توصیه به تولیدکنندگان برای رعایت حال مردم می‌توان به اوضاع اقتصادی سر و سامان داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انقلاب و نظام منبعث از آن، دوستان زیادی در اقصی نقاط جهان دارند، تصریح کرد: درست عمل کردن ما موجب خرسندی آنها و یأس دشمنان می‌شود.

وی، وقف را یکی از اصول موجود در همه ادیان عنوان کرد و گفت: دین اسلام هم سنت حسنه وقف را تأیید کرده است، چراکه احکام مترقی در آن وجود دارد.

محمدی تأکید کرد: اگر حوزه‌ها قصد ادامه حیات مستقل را دارند باید سنت حسنه وقف را در جامعه گسترش دهند.

وی با اشاره به افکارسنجی به عمل آمده در مورد شناخت مردم از وقف گفت: 75 درصد از پرسش‌شوندگان از برکات و احکام موقوفات اطلاعات درستی نداشته‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر حرام بودن تصرف در موقوفات خارج از نیات واقفان افزود: مسئولان اوقاف باید دقت بیشتری در این امور داشته باشند.

وی در پایان فرهنگ وقف را یکی از عوامل پیشرفت تمدن اسلامی دانست و گفت: این فرهنگ باید در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام/73004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول