اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

کشور برای برگزاری انتخابات نیازمند آرامش است/ نامزدهای جریان اصلاحات و انحراف رد خواهند شد

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه جریان اصلاحات و انحراف امتحان خود را در مدیریت کشور پس داده‌اند گفت: نامزدهای جریان اصلاحات و انحراف توسط مردم رد خواهند شد.

کشور برای برگزاری انتخابات نیازمند آرامش است/ نامزدهای جریان اصلاحات و انحراف رد خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: کسی که با تقوا همراه نباشد اسیر شهوات می‌شود و در بیابان بدی‌ها گرفتار و حیران خواهد شد، آن خصوصیتی که انسان را از شر هوای نفس و شیاطین درونی و بیرونی حفظ می‌کند تقوا است.

اصلاح طلبی شعار انسان‌های آزاده است، فتنه‌گران حق ندارند این شعار را مصادره کنند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه به بررسی عوامل بروز فتنه پرداخت و گفت: فتنه‌گران در طول تاریخ از شگردهای مختلفی بهره بردند، که از جمله استفاده از مبارزه نرم، استخدام چهره‌های مقدس و موجه برای رسیدن به اهداف و به کارگیری شعارهای جذاب را می‌توان برشمرد.                                                                                                                                                                                                                                      وی افزود: گاهی اوقات فتنه‌گران چنان لطمه‌ای به شعارهای خوب وارد می‌کنند که با هیچ نیرویی قابل جبران نیست، افرادی که می‌خواهند جامعه را دچار فتنه کنند از اصول متعالی انسانی دم می‌زنند، از قانون سخن می‌گویند، هیچ گاه با شعار بی‌قانونی جلو نمی‌آیند، امروز غرب به اسم آزادی و به اسم حقوق بشر خون ملت‌ها را می‌ریزد.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه تصریح کرد: البته این مطلب به آن معنا نیست که هرکس شعار قانونگرایی سر داد فتنه‌گر است، خیر، اما باید دقت کرد، فتنه‌گران این شعارهای خوب را به کار می‌گیرند.

امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از برخی شعارهای فتنه جویانه عنوان کرد: از ماه‌ها پیش جریانات وابسته به نفاق و فتنه شعار «انتخابات آزاد» سر دادند، یعنی در طول این سه دهه انتخابات آزاد نبوده است؟ یا اینکه شعار «انتخابات سالم» را مطرح می‌کنند، مگر تا به امروز کسانی که در برگزاری انتخابات حضور داشتند انتخابات سالم برگزار نکردند، می‌خواهند با این شعارها و به اسم دفاع از حقوق مردم فتنه‌انگیزی کنند.

وی گفت: می‌گویند اصلاح طلب هستیم، خیر، این‌ها اصلاح طلبی نیست، دین اسلام دین اصلاح طلبی است، اصلاح طلبی شعار انسان‌های آزاده است، فتنه‌گران حق ندارند این شعار را مصادره کنند، این‌ها می‌گویند اصلاح طلبیم اما اسم فساد و گناه را اصلاح طلبی می‌گذارند.

کسی که بی‌اعتنا به رهنمودهای ولی‌فقیه و مراجع تقلید است اصول‌گرا نیست

حجت‌الاسلام محمودی سپس با بیان اینکه برخی اسم خود را اصول‌گرا می‌گذارند اما دروغ می‌گویند گفت: اصول‌گرایی یعنی پایبندی بر اصول و ارزش‌های دینی، پیروی از امامت و ولایت، پیروی از مراجع تقلید، کسی که بی‌اعتنا به رهنمودهای ولی فقیه و مراجع تقلید است اصول‌گرا نیست، به شعارها دلخوش نشوید.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: برخی جریانات و گروه‌های سیاسی برای رسیدن به اهداف خود شعار اصول‌گرایی می‌دهند، آگاه باشیم، اینکه رهبری بر بصیرت تاکید دارند به خاطر همین موضوع است، صالح را از کاذب تشخیص دهیم تا گرفتار فتنه نشویم.  

 گرامیداشت یاد شیخ کلینی و شیخ صدوق (ره)

امام جمعه موقت ورامین در ادامه ضمن گرامیداشت مقام شیخ کلینی و شیخ صدوق (ره) بیان داشت: ابوجعفر محمد بن علی بن بابویه قمی ملقب به شیخ صدوق شامل 5963 حدیث را در کتاب من لایحضره الفقیه که از کتب اربعه شیعه است گردآوری کردند، ابوجعفر محمد بن یعقوب کلینی، نیز اصول کافی را که دارای 16199 حدیث و از کتب اربعه شیعه می‌باشد جمع‌آوری کردند.

وی گفت: در زمان فتحعلی شاه قاجار در حدود سال 1238 ه ق. مرقد شریف صدوق که در اراضی ری قرار دارد به دلیل بارندگی‌های زیاد خراب شده و رخنه‌ای در آن پیدا می‌شود، برای تعمیر مرقد اطرافش را می‌کندند تا به سردابی که مدفن شیخ صدوق بود برخورد می‌کنند ناگهان بدن شریف صدوق را که کاملاً سالم مانده بود دیدند، به روح این دو عالم بزرگوار درود می‌فرستیم.

بیان ویژگی‌های رئیس جمهور و اعضای شورای شهر از دیدگاه رهبری

خطیب امروز جمعه ورامین سپس با اشاره به فرمایشات رهبری به بیان برخی ویژگی‌های رییس جمهور پرداخت و تصریح کرد: شخصی که برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود باید نیازهای روز کشور و توان خود را ارزیابی کند، با تدبیر باشد، با حکمت باشد، از روزمرگی در مسائل اقتصادی دوری کند، سیاست‌های اقتصادی بر مبنای اقتصاد مقاومتی پایه‌ریزی کند، رئیس جمهور نباید وعده‌های بی‌خود و بی‌جهت به مردم بدهد.

وی افزود: اگر غیر از این عمل کند خواهد لنگید، به نظر می‌رسد اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم در انتخاب فرد اصلح کمتر دچار مشکل می‌شویم.                   

حجت‌الاسلام محمودی سپس ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان متشکل از فقهای جامع الشرایط و حقوقدانان برجسته هستند، زمانی که کسی تایید و یا رد می‌شود باید به آن احترام بگذارد و بپذیرد.

وی در مورد انتخابات شورای شهر نیز تصریح کرد: شورا جایگاه مهمی است، اعضای این شوراها باید با تدبیر باشند، بدانند جایگاه خدمتگزاری مردم چه جایگاهی است، باند بازی و قوم گرایی را کنار بگذارند تا مردم مطمئن شوند در آینده خدمات بهتری صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: به گروه و افرادی وابسته نباشند، برخی جاها می‌بینیم آدم‌ها بیش از اینکه آدم خود باشند آدم دیگرانند، این برای یک مسئول شهری و یا ملی زیبنده نیست، صحیح نیست کسی که نماینده مردم است به فکر باند و گروه و اهداف سیاسی خود باشد، چهره‌های زیادی در شوراها وارد صحنه شدند که لازم است از همه این عزیزان تشکر کنم، مردم هم باید بروند تحقیق کنند و مقدرات شهر خود را به دست افراد شایسته بسپارند. 

کشور برای برگزاری انتخابات نیازمند آرامش است/نامزدهای جریان اصلاحات و انحراف رد خواهند شد

وی با اشاره به فرمایشات رهبری عنوان کرد: کشور برای برگزاری انتخابات نیازمند آرامش است، هرکس آرامش شهر و کشور را برهم زند خیانت کرده است، جای تاسف است برخی افراد با استفاده از امکانات دولتی برخی رفتارهای نامناسب را بروز می‌دهند.

این مسئول سپس به جریانات سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: جریان فتنه و اصلاحات امتحان خود را در مدیریت کشور پس داده است، جریان انحراف هم بارها با احساسات مردم بازی کرده است، نامزدهای این دو جریان بدانند ملت در کنار ولایت با تمام وجود در برابر فتنه‌گران و منحرفان ایستاده و نامزدهای جریان اصلاحات و انحراف توسط مردم رد خواهند شد.

انتهای پیام/2462/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول