اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

پوچ‌گرایی غرب نشانی از پشت کردن به ارزش‌های انسانی است

امام جمعه اردبیل گفت: پشت کردن غرب به ارزش‌ها و آرمان‌خواهی اسلامی، انسانی سبب شده است تا امروز آنها به نقطه پوچ و بی‌هویتی کامل برسند.

پوچ‌گرایی غرب نشانی از پشت کردن به ارزش‌های انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در نشست با جمعی از بانوان و اعضای کارگروه خانواده استانداری اردبیل در گرامیداشت هفته زن اظهار داشت: آنچه که غرب را امروز به مرحله هلاکت و نیستی رسانده است بی‌توجهی محض به اصول انسانی است که در جامعه به آن نیاز است و بدون توجه به این معیارها و محک‌های انسانی و الهی نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی با انتقاد از زندگی ذلت‌بار غربی‌ها در بی‌حرمتی به حجاب و ارزش‌های انسانی، اسلامی تصریح کرد: ‌اگر امروز غرب به منجلاب فساد و تباهی افتاده نتیجه پشت کردن به این هویت‌ها و کرامت‌های انسانی است که روز به روز شکسته شده و زن به جای مظهر آرامش خانواده به کالای تزئینی تبدیل شده است.

عاملی خاطرنشان کرد: در دیدگاه اسلام بر خلاف غرب، زن مایه مهر و محبت و کانون عطوفت خانواده است و هرگز به زنان به دید و انگاره ابزاری نگریسته نشده بلکه سعی شده است حرمت و کرامت زن و هویت اصیل آن همیشه مورد تکریم و احترام قرار گیرد.

این مسئول با گرامیداشت سالروز میلاد فاطمه زهرا (س) به عنوان ام ائمه اضافه کرد: تکامل در دین، به سرانجام رساندن رسالت، حقانیت ولایت حضرت علی (ع) و الگوی زنان عالم شدن از برجستگی‌های فخر زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) است که در تمام برهه‌ها بشر امروز نیازمند چنین الگویی است تا بتواند از بحرانی‌ترین شرایط روحی، روانی نجات پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بزرگ‌ترین توصیه‌ای که در مکتب حضرت زهرا (س) بر آن تاکید شده و حتی خود آن حضرت نیز در عمل توانسته است چنین سیره‌ای را پیاده کند موضوع اهمیت دادن به حجاب و عفاف کامل اسلامی، انسانی است که می‌تواند مرتبط زن در رسیدن به نقطه اعلای فهم و کمال باشد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: زنان ما باید امروز به یگانه زن هستی و اسوه پرهیزکاران و پارسایان حضرت صدیقه طاهره افتخار کنند که شیعه و پیرو چنین زنی هستند که در مرزبندی مرد و زن توانسته است شاهکاری را از خود نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در سخنانی گفت:‌ حضرت زهرا (س) پرچمدار عفت و حجاب کامل است و امروز زنان ما به چنین اسوه شایسته افتخار می‌کنند.

خدیجه جعفری اصل افزود: انقلاب اسلامی ایران که در حقیقت انقلاب احیا و اعتلای ارزش‌های متعالی اسلام است به زن نیز هویتی واقعی بخشید و اجازه نداد زن مسلمان در منجلاب قرار بگیرد.

انتهای پیام/62002/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول