اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

انتخابات ونزوئلا گامی در مسیر فروپاشی غرب بود

امام جمعه بویین زهرا گفت: برگزاری انتخابات کشور ونزوئلا و اعلام جانشین چاوز به عنوان رئیس جمهور گامی در راستای فروپاشی اردوگاه مادی‌گرایی غرب بود.

انتخابات ونزوئلا گامی در مسیر فروپاشی غرب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین زهرا در مسجد جامع این شهر پیرامون ضرورت حفظ بنیان وحدت در حریم اسلام اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 46 سوره مبارکه انفال فرموده است: «پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف را پی نگیرید که در اثر تفرقه سست و ضعیف شده، قدرت و عظمت شما نابود می‌شود»، بنابراین باید صبر کرد، چراکه خدا همیشه همراه با صابران است.

امام جمعه بویین زهرا افزود: همچنین در آیه 46 انفال خداوند متعال به دو عامل از عوامل پیروزی مؤمنان با عنوان پایداری و یاد الهی اشاره فرموده است و نیز در این آیه «اطاعت» و نیز «وحدت» جزو دو عنصر دیگر پیروزی مطرح شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سایه اطاعت، وحدت، اتحاد و همچنین پرهیز از نزاع و اختلاف توانایی فائق آمدن بر تمام مشکلات و دشمنی‌ها فراهم می‌شود، ابراز داشت: قانون و رهبر الهی، محور وحدت و اتحاد است و جمله «أطیعوا الله» به قوانین الهی و «رَسولهُ» به رهبر آسمانی اشاره داشته و در سایه تبعیت از این عنصر است که انسان‌ها متحد و منسجم می‌شوند.

امام جمعه بویین زهرا ادامه داد: نزاع و اختلاف میان انسان‌ها نقطه مقابل اتحاد بوده که از درون ملت‌ را پوک ساخته و بر اساس آیه « فَتَفشلوا وَ تذهَبَ ریحُکُم» از بیرون جامعه را بی‌آبرو نشان داده و بر همین اساس در طول تاریخ نیز بسیاری از ضعف‌ها و شکست‌ها به خاطر عدم عمل کردن به آیه مذکور دامن‌گیر مسلمانان شده است.

زرینه با محکومیت وقوع انفجارهای اخیر منطقه بوستون در کشور آمریکا حین برگزاری مسابقه ورزشی دو و میدانی عنوان کرد: در این حادثه دو بمب با فاصله کم از یکدیگر منفجر شده و سبب مرگ سه شهروند و مجروحیت 170 نفر دیگر شد و این حرکت تروریستی که از طرف مقام معظّم رهبری در دیدارشان با ارتشیان جان بر کف در روز ارتش و نیز از طرف سخنگوی وزارت امور خارجه محکوم شد، با خود پیام‌هایی را در بر دارد.

وی با تشریح پیامد‌های وقوع انفجار‌های تروریستی در آمریکا ابراز داشت: سردمداران نظام سلطه به سرکردگی آمریکا باید مکافات جنایت‌ها و ظلم‌های خویش در همه نقاط دنیا را در همین دنیا بچشند، ضمن اینکه مجازات اخروی آنان بسیار شدیدتر و سخت‌تر از مجازات دنیوی آنان است.

امام جمعه بویین زهرا از سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال حوادث رخ داده در سوریه انتقاد کرد و افزود: همین کشور‌های که امروز به عنوان مدعیان دروغین حقوق بشر به خاطر بمب‌گذاری در کشور خویش دنیا را پر از جنجال کرده‌اند سال‌هاست که مقابل کشتار مردم مسلمان و بی‌گناه پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه، بحرین، میانمار و نیز فلسطین مهر سکوت بر لب زده و اگر هم حرفی نیز بر زبان جاری کرده‌اند، همواره طرف جنایتکاران را گرفته و در راستای تقویت آنان سخن گفته‌اند.

زرینه ادامه داد: از سویی دیگر پیروزی نیکولاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که برای آمریکا دومین شکست در دو سال اخیر است، بسیار شکننده بوده و دارای این پیام است که قدرت آمریکا رو به افول بوده و این کشور هر روز ضعیف‌تر از قبل شده و همچنین در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فروپاشی اردوگاه مادی غرب هستیم.

وی به پیام‌های به وجود آمده حاصل از پیروزی جبهه منتقد و مخالف سیاست‌های آمریکا در انتخابات کشور ونزوئلا اشاره کرد و افزود: مردم کشور ونزوئلا با حضور در انتخابات علاوه بر اینکه وفاداری خویش را نسبت به آرمان‌های انقلابی و ضدِ آمریکایی هوگو چاوز رئیس جمهور پیشین این شکور نشان دادند و به وصیت‌نامه وی مبنی بر رأی به آقای مادورو برای ادامه مسیر ضدّ آمریکایی نیز جامه عمل پوشانده و در این راستا رأی‌های خویش را به صندوق انداختند.

امام جمعه بویین زهرا ادامه داد: البته این پیروزی تنها برای کشور ونزوئلا نبود بلکه نشان دهنده حضور قدرت جدید همراه احزاب جدید در حیات خلوت آمریکا یعنی کشور آمریکای لاتین بود و نیز هشداری بر اینکه ونزوئلا در کنار دیگر کشورهای این منطقه همچنان در جبهه مقابل سیاست‌های خصمانه آمریکا بوده و گام بر می‌دارد.

وی ادامه و تقویت روابط ایران و ونزوئلا را از آثار و پیام‌های مهم برای کشور ما دانست و تصریح کرد: این پیام بیانگر این است که ایران با تعمیق روابط و تأثیرگذاری هرچه بیشتر در منطقه ونزوئلا در کنار گوش آمریکا این قدرت رو به زوال را بیشتر از این به خشم و عصبانیت در آورده و سبب مرگ وی از شدت این عصبانیت می‌شود.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل در سال 58 اشاره و تصریح کرد: این ابتکار همچون سایر ابتکارات امام راحل ستودنی بوده و حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال 58 با فرمان رسمی خود به شورای انقلاب تأسیس رسمی سپاه پاسداران را اعلام کردند.

وی با اشاره به گذشت زمان 34 سال از تأسیس سپاه پاسداران تصریح کرد: در حال حاضر در آستانه آغاز 35 سالگی عمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و در این مدت سپاه پاسداران علاوه بر فراز و نشیب‌های بسیار پشت سر گذاشته، در طول حیات 34 ساله خود افتخارات، رشادت‌ها و همچنین شهامت‌هایی را در پرونده درخشان خویش برجای گذاشته است.

امام جمعه بویین زهرا با بیان اینکه طبق اصل 150 قانون اساسی مهم‌ترین رسالت سپاهیان دلیر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیز صرف تمام توان تا سر حدّ جان در مسیر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: وقوع دوران هشت ساله دفاع مقدّس و جریانات تجزیه‌طلب پیش از آن و نیز وقوع جنگ نرم دشمن پا به پای جنگ اقتصادی همه و همه عرصه‌های درخشش سبزپوشان سپاه پاسداران بوده است.

زرینه عنوان کرد: مقام معظّم رهبری فرمودند که سپاه باید علاوه بر حرکت تکامل بخشی خود به وظیفه برون نهادی به منظور پیشبرد مجموعه انقلاب اسلامی پرداخته و در این مسیر حرکت کند.

امام جمعه بویین زهرا همچنین از مردم به خاطر کمک‌های نقدی به زلزله‌زدگان استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کرد. 

انتهای پیام/77005/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول