اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

امروز تمدن غرب به‌واسطه تناقض‌ها در معرض سقوط است

امام جمعه نیکشهر گفت: امروز تمدن غرب به‌واسطه تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها و زورگویی‌ها به اصول انسانی در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.

امروز تمدن غرب به‌واسطه تناقض‌ها در معرض سقوط است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان نیکشهر اظهار داشت: در آستانه سالروز اعلام انقلاب فرهنگى در سال 59 به دستور امام (ره) قرار داریم بعضی خیال مى‏‌کنند دانشگاه اسلامى که مى‏‌گوییم، یعنى حجاب‏‌ها این‏‌طورى باشد، پسرها آستین کوتاه نپوشند و زلف‏‌ها بلند نباشد، این‏ها که معناى دانشگاه اسلامى نیست.

وی افزود: دانشگاه اسلامى از لحاظ ایمان، انگیزه، شور مقدس، رفتار اسلامى و علم‌‏آموزى مؤمنانه، این‏ها شرط دانشگاه اسلامى است، دانشگاه اسلامى، علم و ایمان، علم و معنویت، علم و اخلاق را با هم همراه مى‏‌کند.

خطیب جمعه نیکشهر ادامه داد: دانشگاه اسلامی، علم را مى‏‌آموزد و جهت‏‌گیرى علم را از اخلاق و ایمان مى‏‌گیرد اینکه گفتند« علم با دین مى‏‌سازد یا نمى‏‌سازد، این ندیدن منطقه نفوذ علم و دین است، این‏ها هر کدام یک منطقه نفوذى دارند، تلفیق این‏ها این است که این سلاح پیش برنده، «علم» است و «ایمان»، جهت آن‏ را مشخص مى‏‌کند.

لطفیان‌سرگزی با اشاره به اهمیت و لزوم اسلامى‏‌شدن دانشگاه‌ها اضافه کرد: اهمیت دانشگاه و نقش دانشگاهیان در نظام جمهورى اسلامى و براى آینده آن، از جمله امورى است که مدیران کشور و به ویژه متصدیان امور فرهنگى، نباید لحظه‏‌اى نسبت به آن غفلت ورزند.

وی گفت: دانشگاه ما اگر اسلامى باشد، خواهد توانست بار علمى و ادارى جامعه را در جهت استقلال و آزادى و سربلندى کشور بر دوش بکشد و پایه‏‌اى براى رشد و تعالى علمى و سیاسى در آینده باشد و اگر اسلامى نباشد، به همان بلیه‏‌اى دچار خواهد شد که در ده‌ها سال حاکمیت رژیم گذشته، به آن مبتلا شده بود.

امام جمعه نیکشهر به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و آنها را مایه افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتکارات گوناگون و آزموده شده خواند.

لطفیان‌سرگزی با اشاره به غیر منطقی بودن جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا اضافه کرد: امروز، تمدن غرب به‌واسطه تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی به اصول انسانی، در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.

وی در زمینه روحیه سلطه‌گری مجموعه‌های نظامیِ جبهه استکبار به‌ویژه آمریکا گفت: این مجموعه‌های نظامی در هر جایی که حضور پیدا می‌کنند مایه فساد اخلاقی و فشار بر مردم و کشتار آنان هستند.

امام جمعه نیکشهر به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر مخالفت با وسائل کشتار جمعی اشاره کرد و عنوان کرد: بر خلاف این ادعا، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، کودکان و زنان و مردم بی‌گناه افغانستان و پاکستان را قتل‌عام می‌کنند و تروریست‌های مورد حمایت آشکار و پنهان آمریکا نیز در عراق و سوریه، مردم را می‌کشند.

لطفیان‌سرگزی تصریح کرد: رفتار آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بی‌گناه، متناقض است و بر همین اساس معتقد هستیم که آمریکا و جبهه مقابل جمهوری اسلامی ایران، غیر منطقی هستند.

وی افزود: به دلیل این تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها به اصول انسانی، تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.

خطیب جمعه نیکشهر گفت: این چگونه منطقی است که اگر کودکان و زنان در افغانستان و پاکستان به‌وسیله آمریکایی‌ها کشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریست‌های مورد حمایت آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها، فاجعه‌آفرینی کنند، اشکالی نداشته باشد؛ اما اگر انفجاری در آمریکا یا یک کشور غربی روی دهد، همه دنیا باید هزینه آن را بپردازند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: این روحیه و تفکر آمریکا و غرب که خود را تافته جدا بافته از دیگران می‌دانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آنها است.

انتهای پیام/75002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول