اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز مطرح کرد

ظلم تمدن غرب به محیط زیست و انسان

امام جمعه شیراز گفت: تمدن صنعتی غرب به محیط زیست و جامعه انسانی ظلم روا داشته است.

ظلم تمدن غرب به محیط زیست و انسان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با مدیرکل، معاونان و جمعی از کارکنان محیط زیست استان فارس به مناسبت هفته زمین پاک اظهار داشت: در زمینه محیط زیست باید بگوییم که روی درخت نشسته‌ایم و شاخه زیر پایمان را بریده‌ایم و این ظلمی بوده که تمدن صنعتی غرب به جامعه انسانی روا داشته است.

امام جمعه شیراز افزود: زمین به تعبیر قرآن محل امرار معاش، حبوط و زندگی انسان بوده و عقل و خرد اقتضا می‌کند که گهواره خود را پاک نگه داریم چراکه متعلق به ما و آیندگان است.

وی اضافه کرد: بدترین نوع زندگی این است که انسان سرمایه خود را مصرف کند در صورتی که باید آن را توسعه دهیم و از درآمدش استفاده کنیم تا زمین پایدار بماند.

ایمانی ادامه داد: پاک کردن و پاک نگه داشتن زمین یکی از وظایفی بوده که در روایات به آن اشاره و تاکید شده است.

این مسئول با اشاره به ممنوع بودن قطع درختان، تصریح کرد: اگر مجبور شدید که درختی را قطع کنید، باید درخت دیگری به‌جای آن بکارید تا فضای سبز جامعه خالی از آن نباشد.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: در اسلام رابطه انسان با خدا و طبیعت مطرح شده و زمین گهواره‌ای است که باید آن را حفظ کرد تا به آرامش و آسایش برسیم.

وی با بیان اینکه آلوده کننده زمین ملعون است، متذکر شد: نباید اجازه دهیم تا کسانی زمین پاک را با گناهان خود آلوده کنند و وظیفه داریم که در حفظ پاکی زمین بکوشیم.

در ابتدای این جلسه مدیرکل محیط زیست فارس گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این استان در زمینه حفظ محیط زیست ارائه کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول