اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه:

هدف غرب نابودی حجاب در جوامع اسلامی است

استاد حوزه گفت: یکی از مهم‌ترین تبلیغاتی که امروز غرب به راه انداخته از بین بردن، حجاب در جوامع اسلامی است.

هدف غرب نابودی حجاب در جوامع اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حجت‌الاسلام سید علی رفیعی امروز در آیین همایش حجاب و عفاف در این شهرستان اظهار داشت: هدف از خلقت انسان عبادت و بندگی خداوند است و خداوند با اظهار لطف انسان را آفرید، زن و مرد آفریده شدند و این دو اصل عبودیت و بندگی واحد هستند.

وی با بیان اینکه اصل خلقت زن و مرد یکی است، افزود: بین زن و مرد از لحاظ خلقت فرقی وجود ندارد و آنچه به مرد وعده داده شده به زن هم وعده داده است و طبق قاعده کلی بالاترین انسان کسی است که باتقواتر باشد.

رفیعی تصریح کرد: خداوند برخی ویژگی‌ها را در زن و مرد قرار داده و بر اساس آن مسیر و هدفی برای آن ترسیم کرده است، خداوند در زن صفاتی قرار داده و او را از مرد متمایز کرده است و آن صفت خلقت است، خداوند خلقت را که مختص خود بوده در زن ودیعه گذاشته است.

وی با بیان اینکه این صفت سبب شده که زن ویژگی‌های منحصر به‌ فرد پیدا کند، خاطر نشان کرد: تبلیغاتی که امروز غرب به راه انداخته است این است که ما اطاعت و بندگی خدا را نکنیم، یکی از این برنامه‌ها از بین بردن، حجاب در جوامع است، حجاب مصونیت است، محدودیت نیست و حضرت فاطمه (س) در این راستا الگو است.

حسن کوه‌پیما رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منوجان نیز اظهار داشت: از مقایسه دو واژه حجاب و عفاف مشخص می‌شود که هر دو در اصل معنای منع و جدایی مشترک هستند، با این تفاوت که منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است و در عفت مربوط به باطن و برخاسته از درون است.

وی افزود: با توجه به تأثیر متقابل ظاهر و باطن بر یکدیگر بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و حیای باطنی ارتباط وجود دارد، به این معنا که هر چه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد در تقویت و پرورش عفت تأثیر بیشتری دارد و هر چه عفت درونی بیشتر باشد، حجاب و پوشش ظاهری بیشتر است.

کوه‌پیما تصریح کرد: از مجموع تعالیم دینی و اخلاقی چنین برداشت می‌شود که مبنای حجاب و پوشش ظاهری عفت و حیای درونی است و بر همین اساس ریشه و اساس آن است.

انتهای پیام/80006/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول