اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماموستا جعفری:

خانواده در غرب یک امر تبلیغاتی است / اسلام جایگاه والایی برای زن و خانواده ترسیم کرد

امام جمعه دهگلان با مقایسه خانواده در نظام غرب و در نظام اسلامی گفت: خانواده در غرب یک امر تبلیغاتی و تشریفاتی است اما در اسلام جایگاه والایی برای زن و خانواده ترسیم شده است.

خانواده در غرب یک امر تبلیغاتی است / اسلام جایگاه والایی برای زن و خانواده ترسیم کرد

ماموستا ملاجمال جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن خاطرنشان کرد: خانواده در نظام اسلامی کانون مهر و محبت بوده که در آن زن و مرد مایه آرامش یکدیگر محسوب می‌شوند.

امام جمعه دهگلان با مقایسه خانواده در نظام غرب و در نظام اسلامی افزود: خانواده در غرب یک امر تبلیغاتی و تشریفاتی است اما در اسلام جایگاه والایی برای زن و خانواده ترسیم شده است.

وی به نقش زن و خانواده در هدایت، بالندگی و رسیدن به اهداف بالای انسانی پرداخت و افزود: در زمانی مثل امروز، آمدن زنان مومن به درون جامعه و نقش‌آفرینی‌اش مورد تاکید اهل بیت رسول‌الله (ع) است.

امام جمعه دهگلان در ادامه با تاکید بر اینکه زن و مرد برای کمال آفریده شده‌اند و باید برای رسیدن به کمال باید به خدا تقرب پیدا کنند و در این راه مردان و زنان با هم مساویند.

امام جمعه دهگلان حضور در امور اجتماعی نباید موجب شود که زنان نقش اصلی خود را در خانواده‌ها که همانا تربیت فرزندان و کنترل خانواده است را فراموش کنند و مسائل خانوادگی آنها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

ماموستا جعفری مقام زن را در اسلام مقام بالایی برشمرد و آن را نشان از بالا بودن مسئولیت زنان در اسلام دانست و با عنوان اینکه اولین شهید اسلام زن بوده است  اظهار داشت: زن و مرد در تمام طول تاریخ اسلام در کنار هم بوده‌اند و این برابری را نظام اسلامی به جهانیان فهماند.

امام جمعه دهگلان همچنین به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و افزود: در شان و جایگاه کارگر همین بس که پیامبر (ص) در بین جمعیت، دست کارگری را بوسه زد.

امام جمعه دهگلان تلاش و فعالیت کارگران در عرصه‌های سازندگی و اقتصادی را جهاد خواند و تصریح کرد: همانطور که به رزمندگان اسلام به عنوان مجاهدان احترام می‌گذاریم باید به کارگران نیز به عنوان جهادگران عرصه‌های تولید و صنعت احترام بگذاریم.

جعفری به مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی سفارش کرد همیشه به کارگران احترام بگذارید چون کارگران هستند که حماسه اقتصادی را خلق خواهد کرد و بر عزت و آبروی کشور و ملت می‌افزایند.

ماموستا جعفری در پایان نیز به روز شوراهای اسلامی و اهمیت و جایگاه مشورت کردن در قرآن اشاره کرد و از شوراهای شهر و روستا خواست برای کارها با دیگران برای جلوگیری از اختلاف و استفاده از رأی و نظر آنان بهره بگیرند.

انتهای پیام/79013/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول