اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش قزوین:

کارتون‌های غربی تهدیدی برای دور شدن کودکان از فرهنگ ایرانی است

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه کودکان با تماشای کارتون‌های غربی از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند، گفت: امروز کودکان و نوجوانان ما با سرگرمی‌هایی مشغول هستند که تهدیدی برای دور شدن از فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی است.

کارتون‌های غربی تهدیدی برای دور شدن کودکان از فرهنگ ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه بهرامی در دومین همایش استانی شاهنامه‌خوانی هویت ملی ـ اسلامی که امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از اهداف مهم آموزش و پرورش، پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و از بالقوه به بالفعل درآوردن این استعدادهای ذاتی با رویکرد باورها و نگرش‌های ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: در سال‌های اخیر موفق شدیم در کنار برنامه‌هایی که از سوی معاونت وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده بود، برنامه‌هایی را در بحث حمایت از فرهنگ اسلامی تحت عنوان احادیث نبوی در سطح استان برگزار کنیم که با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان صورت گرفت.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در این راستا به منظور تقویت فرهنگ ایرانی و هویت ایرانی ـ اسلامی برنامه شاهنامه‌خوانی را در مقطع پسران و ضرب‌المثل‌ها را در مدارس دخترانه برگزار کردیم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: امروز نیز در دومین همایش استانی شاهنامه‌خوانی هویت ایرانی ـ اسلامی گزیده‌ای از فعالیتی که دانش‌آموزان پسر استان در منطقه خود برگزار کردند، به اجرا درآوردند.

بهرامی بیان کرد: بنابر این وظیفه ماست که به منظور آشنایی کودکان با متون و کتب ادبی کهن ایران، آشنایی با حماسه سرایان و آنچه که به عنوان افتخارات ایران اسلامی است، اقدامات لازم را انجام دهیم تا رسالت اصلی خود را که حفظ این فرهنگ والا و با ارزش است انجام داده باشیم.

وی ابراز داشت: استعمار در طول تاریخ بر روی همه کشورهای اطراف ما تسلط داشته و ایران اسلامی ما تنها کشوری بود که در طول تاریخ به هیچ کشوری اجازه تسلط برخود را نداده است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی تاریخ را ورق می‌زنید، سراسر گذشت، حماسه و ایثار است.

بهرامی اضافه کرد: حماسه بیان دلاوری، شجاعت، رادمردی و جریانی است که با هیچ ضابطه علمی قابل تعریف نیست.

وی با اشاره به اینکه حماسه در گذشته اتفاق افتاده و همچنان نیز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: امروز این بچه‌ها مشق حماسه کرده و تمرین می‌کنند تا در آینده بتوانند حماسه‌های گذشتگان را ادامه دهند.

این مسئول اضافه کرد: حماسه واقعی را مردانی آفریدند که امروز در گلزار شهدا آرمیده‌اند و ما به واسطه حماسه آن‌ها در آسایش زندگی می‌کنیم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: به دنبال این برنامه‌ها و اهداف بود که این همایش برگزار شد و امیدواریم بتوانیم این اهداف را در جامعه به منصه ظهور برسانیم.

بهرامی یادآور شد: امروز وظیفه ماست که در این جایگاه که جایگاه تعلیم و تربیت است و هیچ جایگاهی ارزشمندتر از این جایگاه نیست، یاد، نام و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم و نسلی تازه، سرافراز و سبز تحویل ایران اسلامی دهیم.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول