اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار:

اقتدا به فاطمه (س) نجات از گرداب‌های مهلک فرهنگ غربی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: جامعه امروز برای نجات خود از گرداب‌های مهلک فرهنگ غربی باید به اسوه حقیقی و ماندگار زنان عالم حضرت فاطمه (س) اقتدا کند.

اقتدا به فاطمه (س) نجات از گرداب‌های مهلک فرهنگ غربی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، عباس توان در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) با حضور بانوان شاغل در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) از طرف هیئت رئیسه دانشگاه به بانوان شاغل در این دانشگاه اظهار داشت: جامعه امروز برای نجات خود از گرداب‌های مهلکی که فرهنگ لیبرالی غربی ایجاد کرده است، باید به اسوه حقیقی و ماندگار زنان عالم حضرت فاطمه (س) اقتدا کند.

وی با اشاره به سیره زندگی حضرت زهرا (س) افزود: حضرت فاطمه زهرا (س)، مادر ولایت و امامت است و تمام صفات عالیه متصور برای انسان کامل در فاطمه زهرا (س) جلوه کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ، فاطمه زهرا (س) را بهترین الگو در همه ابعاد زندگی برای زنان و مادران دانست و بیان کرد: ایشان تنها بانویی هستند که در آیات و سوره‌های متعدد قرآن به عظمتشان اشاره شده است.

توان تصریح کرد: زنان در هر دو نقش مادری و همسری، محور و کانون امنیت و آرامش خانواده هستند و برای تقویت این وظایف سنگین و حساس باید بیش از پیش به سیره رفتاری حضرت فاطمه‌زهرا (س) توجه داشته باشند تا از رشد مخرب ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی که امروز در جامعه مشاهده می‌شود، جلوگیری شود.

وی با اشاره به جایگاه بی‌نظیر حضرت فاطمه زهرا (س) در عالم هستی گفت: ایشان مادر امام حسین (ع) است، یعنی مردی که همه داشته‌های خود را در راه خدای بزرگ قربانی کرده است، تربیت چنین انسانی کاری بزرگ و قابل ستایش است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر اکرم (ص) است، پیامبری که خداوند در بیان مقامش فرموده «اگر تو نبودی ما افلاک را نمی‌آفریدیم».

توان، زندگی مشترک حضرت فاطمه زهرا (س) با حضرت امام علی (ع) را از دیگر نکاتی برشمرد که به عنوان ارزش وجودی حضرت زهرا (س) قرار داشت و افزود: ترویج اخلاق، وفاداری، مهربانی و بسیاری ارزش‌های الهی دیگر سبب شده است که ما این بانوی بزرگوار را همواره الگوی خود بدانیم.

وی بیان کرد: اگر ما ادعای پیروی از این الگوی کامل انسانی را داریم باید هر روز بیش از پیش به سوی کمال حرکت کنیم.

در پایان مراسم از سوی هیئت رئیسه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به صورت هدایای نقدی از بانوان شاغل در این دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/75002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول