اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس خبر داد

راه‌اندازی هنرستان رسمی کشاورزی در فردوس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس از تصویب راه‌اندازی هنرستان رسمی کشاورزی در گروه امور زراعی و دامی در هنرستان کشاورزی شهید مفتح خبر داد و گفت: این هنرستان به هنرستان فنی ارتقا می‌یابد.

راه‌اندازی هنرستان رسمی کشاورزی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید‌مهدی علی‌پرست صبح امروز در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: تعداد جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان فردوس در سال گذشته 12 جلسه و تعداد مصوبات این شورا 49 مورد بوده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان فردوس ادامه داد: نخستین مصوبه تاکید بر همکاری و تعامل تمام نها‌دها و ارگان‌های شهرستان دارد که شامل شهرداری‌ها، مسکن و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه برای تامین زمین‌های مورد نیاز در راستای احداث فضاهای آموزشی و پرورشی است.

عدم اجرایی شدن ماده 16 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس با بیان اینکه ماده 16 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش هنوز در فردوس اجرایی نشده است، افزود: این ماده مبنی بر اخذ واحد‌های جدید تجاری است.

علی‌پرست بررسی و تصویب فروش برخی از املاک مخروبه، بلا استفاده و مازاد آموزش و پرورش و تصویب ساماندهی تمام نیروهای راهنمایی را از دیگر مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان فردوس برشمرد.

وی از تجلیل برگزیدگان رتبه‌های یک رقمی و دو رقمی و سه رقمی کنکور در سال گذشته و سال جاری خبر داد و اضافه کرد: جایزه رتبه یک رقمی کمک هزینه سفر حج عمره و یک عدد سکه بهار آزادی، جایزه رتبه دو رقمی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و جایزه رتبه سه رقمی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.

مشارکت مالی اولیاء در مدارس فردوس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس با اشاره به تعیین میزان مشارکت مالی سالانه اولیاء در مدارس شبانه‌روزی تصریح کرد: میزان مشارکت اولیاء در مدارس نمونه این شهرستان 100 هزار تومان، مدارس کارودانش 50 هزار تومان و سایر مدارس شبانه‌روزی 70 هزار تومان بوده است.

علی‌پرست از تشکیل چهار کارگروه مشورتی و کارشناسی برای پیشبرد اهداف شورا با عضویت نخبگان و اصحاب اندیشه خبر داد و ابراز داشت: این کارگروه‌ها شامل امور زیربنایی و پشتیبانی، کیفیت بخشی امور آموزشی، کیفیت بخشی امور پرورشی، تربیت بدنی و نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌شود.

وی با بیان تصویب راه‌اندازی هنرستان رسمی کشاورزی در گروه امور زراعی و دامی در هنرستان کشاورزی شهید مفتح ادامه داد:این هنرستان در سال تحصیلی آینده راه‌اندازی می‌شود و این هنرستان به هنرستان فنی ارتقاء می‌یابد.

برگزاری همایش حافظان قرآن کریم در فردوس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس از بررسی و تصویب برنامه‌های متعدد برای گرامیداشت هفته مقام معلم خبر داد و متذکر شد: پوشش یکسان و متحدالشکل در مدارس پسرانه مقاطع راهنمایی و متوسطه و همچنین برگزاری همایش حافظان قرآن کریم در شهرستان فردوس از برنامه‌های هفته معلم است.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول