اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:

برگزاری همایش‌های علمی و ادبی دانش‌آموزان را پژوهشگر می‌کند

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: برگزاری همایش‌های علمی و ادبی همچون همایش نجوم برای دانش‌آموزان مفید است و به پژوهشگر شدن آنها کمک می‌کند.

برگزاری همایش‌های علمی و ادبی دانش‌آموزان را پژوهشگر می‌کند

اسدالله قمری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به مناسبت برگزاری هشتمین همایش دانش‌آموزی نجوم در استان اظهار کرد: همایش‌هایی که در چند دوره برگزار شده و ادامه‌دار باشند تاثیر‌گذاری بیشتری در دانش‌آموزان دارند.

وی علاقه‌مندی دانش‌آموزان به همایش‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: دبیران و معلمان باید تلاش کنند با آمادگی بیشتری دانش‌آموزان را به سمت همایش‌های علمی سوق دهند.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: اگر همایش‌هایی با عنوان همایش‌های علمی خارج از موضوعات کتاب درسی دانش‌آموزان باشد تاثیر‌گذاری عمیق‌تری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نجوم جزو کتاب‌های درسی دانش‌آموزان نیست، تصریح کرد: در برگزاری همایش نجوم، دانش‌آموزان و دبیران مدارس با علاقه‌مندی بیشتری شرکت می‌کنند.

قمری‌نژاد با بیان اینکه همایش نجوم مباحث نجومی زیادی را در بر دارد، افزود: به لحاظ گستردگی علم نجوم و ارتباط با شاخه‌های مرتبط علمی مانند فیزیک، ریاضی و زیست‌شناسی این علم می‌تواند دایره وسیعی از علاقه‌مندی‌های علمی دانش‌آموزان را دربرگیرد.

وی برگزاری همایش‌هایی در رشته‌ها و موضوعات مختلفی همچون ادبی و هنری را لازم دانست و گفت: باید تلاش شود همایش‌ها به صورت سالانه برگزار شود تا علاقه‌مندی دانش‌آموزان را تقویت کند.

عضو هیئت علمی همایش دانش‌آموزی نجوم با بیان اینکه برگزاری همایش‌های علمی باعث بالا رفتن دامنه مخاطبین می‌شود، تصریح کرد: با برگزاری این همایش‌ها دانش‌آموزان به سوی مطالعه و پژوهش‌گرایی و استفاده از کتب، سایت‌های مختلف و مفید و ارتباط با دبیران و اساتید رشته‌های مختلف می‌پردازند.

وی با بیان اینکه با برگزاری همایش‌های مختلف نهایتاً به هدفی که در آموزش و پرورش جدید برنامه‌ریزی شده نزدیک می‌شویم، اضافه کرد: نتیجه این همایش‌ها ایجاد دانش‌آموزان پژوهنده و با اخلاق است که درک درستی از جهان پیرامون دارند.

قمری‌نژاد با بیان اینکه همایش نجوم دانش‌آموزی زنجان یکی از موفق‌ترین همایش‌ها است، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ همایشی با این تعداد به صورت پیوسته در کشور برگزار نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات خوب همایش نجوم دانش‌آموزی ارسال تعداد بالای مقالات است، اظهار کرد: اتفاق خوب دیگر این همایش دقت و بررسی‌های مقالات توسط اعضای هیئت علمی همایش است.

عضو هیئت علمی همایش دانش‌آموزی نجوم ادامه داد: تعدادی از مقاله‌های برتر دانش‌آموزان به همایش‌های کشوری ارسال و مقالات پذیرفته شده به سمینار کشوری فرستاده می‌شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد پایه و علاقه‌مندی در رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها در همایش‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تعدادی از علاقه‌مندان به همایش‌های دانش‌آموزی زنجان هم‌اکنون جزو کسانی هستند که در رشته نجوم یا فیزیک در دانشگاه‌های برتر کشور تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/2308/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول