اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

هنرستان‌ها دانش‌آموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز کار و دانش باید نیروهای خلاق، کارآفرین و مبتکر تربیت کنند.

هنرستان‌ها دانش‌آموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه هفته مشاغل در اردبیل اظهار داشت: نمایش دستاوردها و توانمندی‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان فرصتی را فراهم کرده تا علاقمندان بتوانند با رشته‌های متنوع گروه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بیشتر آشنایی پیدا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد:‌ تحصیل در این رشته‌ها خود مزیتی فراوان به همراه دارد و می‌تواند زمینه‌ساز حل مشکلات بیکاری و رونق خوداشتغالی در مناطق شهری و روستایی شود.

دستباز کلید حل مشکلات اشتغال را در دستان مهارت‌آموزان و فعالان بخش خصوصی توصیف کرد و افزود: اگر فعالان بخش خصوصی بتوانند از توانمندی‌های نیروی انسانی آن هم کارآزموده و ماهر استفاده کنند، ‌بهتر می‌توانند سنگرهای توسعه و ترقی کشور را طی کنند.

این مسئول خواستار برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان متناسب با شرایط کنونی در بهره‌گیری از فضاهای ایجاد شده تحصیلی در گروه‌ها و رشته‌های مختلف شد.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب رشته‌های تحصیلی مناسب، ایجاد باور کارآفرینی و رفع مشکل اشتغال یکی از مشکلات اساسی کشور است و از این رو دانش‌آموزان در انتخاب رشته باید به محیط و حرفه‌شناسی توانمندی‌های فردی توجه کرده و ارزش‌ها را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اضافه کرد: در مقاطع راهنمایی و دبیرستان که آموزش‌ها تخصصی می‌شود هدایت دانش‌آموزان باید در راستای رشد و پرورش نیروهای انسانی کارآمد، حس خلاقیت، خدمت، تلاش و بصیرت‌افزایی شود.

دستباز اذعان داشت: آشنایی با مشاغل بومی در چهار محور کشاورزی، گردشگری، صنایع وابسته و صنعت و تجارت به ترتیب اولویت‌های درآمدی استان است و آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی‌های خود را در این راستا صورت دهد.

وی با اشاره به اینکه نقش دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه سیاسی غیر قابل انکار است، گفت: اگر این راه با همت مضاعف ادامه پیدا کند و دانش‌آموزان هر چه بیشتر به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای بروند، علاوه بر دریافت مدرک مهارت‌آموزی در جهت رفع معضل‌های اجتماعی نیز بسیار مؤثر واقع می‌شوند.

دستباز همچنین افزود: اهتمام در سنگر آموزش علوم و به خصوص علوم جدید یکی از راه‌های پیشرفت کشورهاست و در نهایت آنچه از شغل به دست می‌آید علاوه بر منبع درآمد، هدایت افراد به سمت طی روند رشد، تکامل، پویایی و شکوفایی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس حماسه اقتصادی در قالب جنگ نرم اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در هنرستان‌ها پررنگ‌تر و به رغم فشار تحریم‌ها منشأ تحولات و نوآوری‌های بسیاری شده است.

انتهای پیام/62004/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول