اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس خبر داد

رقابت 700 دانش‌آموز فارس در مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزان

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس گفت: 700 دانش‌آموز استان فارس که منتخب نخستین مرحله المپیادهای علمی دانش‌آموزان کشور هستند در مرحله دوم این رقابت‌ها حضور می‌یابند.

رقابت 700 دانش‌آموز فارس در مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، مصطفی قاسمی بااظهار داشت: مرحله دوم المپیادهای علمی همزمان با سراسر کشور از دهم تا 13 اردیبهشت ماه جاری به صورت متمرکز در دبیرستان سادات رفیعی شیراز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این المپیادهای دانش‌آموزی در هفت رشته ادبی، نجوم و اختر فیزیک، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و کامپیوتر برگزار می‌شود.

قاسمی با اعلام این که امسال تعداد پذیرفته‌شدگان نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد، عنوان کرد: امسال دانش‌آموزان استان فارس رتبه دوم کشور را پس از تهران در قبولی مرحله نخست المپیادهای علمی از آن خود کرده‌اند.

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در کل کشور 9 هزار دانش‌آموز در نخستین مرحله پذیرفته شده‌اند که سهم دانش‌آموزان فارس 729 تن یعنی بیش از هشت درصد کل کشور بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 535 دانش‌آموز در مرحله دوم المپیادها از استان فارس شرکت داشتند، ابراز داشت: امسال آمار قبولی دانش‌آموزان فارس در نخستین مرحله نسبت به سال گذشته رشدی 27 درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این المپیاد از استان فارس 190 دانش‌آموز در المپیاد زیست‌شناسی، 141 دانش‌آموز در المپیاد ادبی، 126 دانش‌آموز در المپیاد شیمی، 96 دانش‌آموز در المپیاد فیزیک، 70 دانش‌آموز در المپیاد ریاضی، 63 دانش‌آموز در المپیاد کامپیوتر و 43 دانش‌آموز فارسی در المپیاد نجوم و اختر فیزیک حضور می‌یابند.

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس اذعان داشت: برگزیدگان مرحله دوم به اردوی تابستانی راه می‌یابند که در این اردو نسبت به تعیین و شناسایی مدال‌های المپیاد اقدام می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول