اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حیدری مطرح کرد

جذب 70 درصدی دانش‌آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ارتقای 70 درصدی آمار دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، تلاش و هدف آموزش و پرورش استان است.

جذب 70 درصدی دانش‌آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش خوزستان که در سالن اجتماعات استانداری و با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: اقداماتی که آموزش و پرورش استان خوزستان در حوزه قرآن، نهج‌البلاغه و احکام انجام داده، کسب رتبه‌های اول کشوری را برای استان به دنبال داشته است.

*تحول مطلوبی در آموزش و پرورش اتفاق افتاده است

وی افزود: در سال‌های اخیر تحول بسیار خوبی در آموزش و پرورش اتفاق افتاده و این امر به‌طور وضوح در بخش‌های فرهنگی ملموس و مشهود است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر چه مراکز آموزشی و حوزه‌های ستادی به شاخص‌های فناوری اطلاعات نزدیک‌تر و توسعه یافته‌تر باشد امکان دسترسی همگان به ویژه دانش آموزان و معلمان به دانش روز بیشتر خواهد شد.

*شاهد تحول در بحث مهارت آموزی هستیم

وی اضافه کرد: به‌کارگیری فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری وسیع در امر تعلیم و تربیت از یک سو شاهد ارتقای مهارت و آموزش معلمان خواهد بود و از سوی دیگر امکان فراهم کردن اهداف آموزش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میسر خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه امروز نیز شاهد یک تحول جدیدی در بحث مهارت آموزی هستیم خاطرنشان کرد: امضای تفاهم نامه‌ای میان آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف صنعتی می‌تواند در تحقق این امر بسیار مفید باشد.

*جوانان فنی و حرفه‌ای بلد نیستند

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات این است که جوانان ما فن و حرفه‌ای بلد نیستند، تصریح کرد: زمانی که جوان فن و مهارت آموزش ببیند، هم کیفیت کار بالا می‌رود و هم مشکل اشتغال تا حدود زیادی حل می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتقای 70 درصدی آمار دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، تلاش و هدف آموزش و پرورش استان است، گفت: این موضوع باید به شکل جدی‌تری پیگیری شود.

انتهای پیام/72001/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول