اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

پژوهش‌محوری در بین دانش‌آموزان نیازمند فرهنگ‌سازی است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت:پژوهش‌محوری در بین دانش‌آموزان نیازمند فرهنگ‌سازی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

پژوهش‌محوری در بین دانش‌آموزان نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، فیروز رضایی ظهر امروز در نخستین همایش ملی دانش‌آموزی بیوتکنولوژی، یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش را فرهنگ‌سازی مناسب برای تحقق پژوهش‌محوری در بین دانش‌آموزان برشمرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای ایجاد زمینه تحقیق و پژوهش همچنین تلفیق دانش نظری با فعالیت‌های عملی و رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش‌آموزان در کنار فراهم آوردن بستر لازم برای بروز خلاقیت، نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی مدون داشت.

وی، یکی از اضلاع توسعه پایدار در هر کشوری را توسعه علم، دانش و فناوری برشمرد و افزود: سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش تلاش برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تحقیق، پژوهش، تولید علم و بارور شدن استعدادها و خلاقیت‌های نسل سوم و دانش‌آموزان نخبه و پژوهشگر است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در این راستا توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در شهرهای مختلف استان و ایجاد مکان علمی مناسب در این زمینه گامی عملی در حمایت از طرح‌ها، اختراعات و ابداعات دانش‌آموزان همچنین کمک به پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی آنان است.

این مقام مسئول برگزاری اینگونه همایش‌های علمی را زمینه‌ساز بروز توانمندی‌ها و ترویج آموزش‌های علمی و فناوری‌های نوین دانش‌آموزان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با روحیه خودباوری که انقلاب اسلامی در ملت دمید، دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای علمی جهانی و نیز عرصه‌های فناوری نانو، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و دیگر حوزه‌های علمی خوش درخشیدند.

رضایی در ادامه سخنان خود گفت: باید با استفاده از فناوری روز دانش‌آموزان را به سمت تفکرمحوری و پژوهش‌محوری رشد دهیم.

وی افزود: باید زمینه‌های فعالیت پژوهشی دانش‌آموزان را فراهم کنیم تا در آینده بتوانیم از استعدادها و ظرفیت‌‌های این دانش‌آموزان در مسیر رشد و تعالی کشور استفاده کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: در سایه توجه به خودباوری بود که پیشرفت‌های بزرگ علمی و فناوری در سال‌های پس از انقلاب به دست آمد.

انتهای پیام/60001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول