اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

افزایش 11 درصدی حضور دانش‌آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای خوزستان

استاندار خوزستان گفت: افزایش 11 درصدی آمار دانش‌آموزان محصل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی بوده است.

افزایش 11 درصدی حضور دانش‌آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 41 درصد دانش‌آموزان خوزستانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به تحصیل می‌پردازند.

وی افزود: پرداختن به بحث آموزش‌های مهارتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تحقق این امر، عزمی جدی‌تر می‌خواهد و با وجود صنایع و دستگاه‌های مختلف در استان، جوانان می‌توانند مهارت‌های لازم را برای اشتغال فرا بگیرند.

* افزایش 70 درصدی جذب دانش‌آموزان به مراکز فنی و حرفه‌ای

وی اضافه کرد: افزایش 70 درصدی آمار دانش‌آموزان برای جذب در مراکز فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

* سالانه 60 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم که 54 درصد آنها زمینه مهارتی ندارند

حجازی خاطرنشان کرد: سالانه حدود 60 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در استان وجود دارد که 54 درصد از آن‌ها در حوزه علوم انسانی و عمدتا از افرادی هستند که زمینه مهارتی ندارند؛ در نتیجه بازار کاری برای این افراد وجود ندارد.

* اردوی دانش‌آموزی

وی با بیان اینکه با توجه به این‌که پنجشنبه‌ها ادارات در استان تعطیل است، گفت: ظرفیت و آمارها در حوزه اوقات فراغت به خوبی افزایش یافته است، ولی تاکنون برنامه‌ها و اردوهایی که برگزار یا برنامه‌ریزی شده است کیفیت مطلوبی نداشته‌اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: امکانات در نقاط خوش آب و هوای استان و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شده‌است؛ در جلسه اوقات فراغت استان نیز بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در اردوهای تابستانی پیگیری می‌شود.

* طرح توسعه معدن و کشاورزی/ واحدهای صنعتی باید فعال شوند

وی به طرح توسعه معدن و کشاورزی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح توسعه کشاورزی می‌طلبد جهاد کشاورزی استان جوانان را در این راستا هدایت کند تا طرح توسعه به خوبی پیش رود.

حجازی بیان کرد: باید فارغ‌التحصیلان بیشتری در حوزه معدن داشته باشیم و همچنین در حوزه معدن نیز واحدهای صنعتی باید در این حوزه فعال شوند.

* زیرساخت‌ها آماده است

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه احداث حوضچه‌های نمک و استحصال نمک، می‌تواند اقدام بسیار خوبی در این حوزه باشد، اظهار کرد: زیرساخت‌ها برای این امر آماده شده است و بی‌شک فارغ‌التحصیلان زیادی هم در این حوزه خواهیم داشت که وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: افزایش 11 درصدی آمار دانش‌آموزان محصل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی بوده است.

حجازی در پایان ابراز امیدواری کرد بر اساس مصوبات شورای آموزش و پرورش در بخش گرایش دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، به ارتقای مورد نظر در استان دست یابیم.

انتهای پیام/72001/صا40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول