اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

خیران زمینه بالندگی دانش‌آموزان را فراهم می‌آورند

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: حل کردن نیازهای علمی و آموزشی جامعه زمینه بالندگی فرزندان این کشور را فراهم می‌آورد.

خیران زمینه بالندگی دانش‌آموزان را فراهم می‌آورند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس اظهار داشت: تلاش برای فراهم آوردن زمینه‌های نشاط و رشد و بالندگی نونهالان و دانش‌آموزان ایران اسلامی گامی به سوی جامعه‌ای عاری از ظلمت و تاریکی است.

امام جمعه شیراز افزود: این کار جز با همت والای دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و خیران نیک‌اندیش میسر نیست و در این مسیر فرهنگیان و فرهیختگان علمی به عنوان افسران و فرماندهان در خط مقدم مبازره با جنگ نرم دشمن وظیفه‌ای سنگین برعهده دارند.

ایمانی ادامه داد: خیران امکانات مادی و اجتماعی خود را در مسیر خدمت‌رسانی به جامعه به کار گیرند و بدانند آن‌چه هست موقت بوده، پایداری آن‌ها بستگی به رفع نیازمندی‌های مردم و جامعه توسط آنان دارد.

وی بیان کرد: اهمیت تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش ‌ایران اسلامی به ویژه در دهه پیشرفت و عدالت، در آستانه جنبش عظیم فکری و مجاهدت گسترده علمی بر همگان آشکار است.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: توسعه آموزشگاه‌های قرآنی، هوشمند‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس و توسعه فضاهای آموزشی نمونه‌هایی از تلاش در راستای تکریم مقام و منزلت دانش‌آموزان و معلمان و ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش‌ها و دانش‌های گوناگون هستند.

وی با بیان اینکه تداوم نعمت‌های خداوند در گرو خدمت‌رسانی به مردم و جامعه است، ابراز داشت: از پیامبر سئوال‌ شد محبوب‌ترین‌ شخص‌ نزد خدا کیست‌ و ایشان در جواب فرمودند که «أنفع‌‌الناس‌ للناس‌» محبوب‌ترین مردم نزد خدا مفیدترین برای مردم است.

ایمانی تصریح کرد: منظور از این مفید بودن برای مردم و بهره رساندن به جامعه این است که عالم از علم خود، متمکن از مال خود و شخص دارای مقام از موقعیت خود  برای خیر رساندن به مردم استفاده کند.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: حضرت علی (ع) فرمود خداوند متعال بندگانی دارد و به آن‌ها نعمت‌هایی عطا کرده، برای اینکه آن‌ها از این نعمت‌ها در مسیر منفعت بندگان خدا و جامعه استفاده و بهره‌برداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نعمت برای بندگان زمان دارد و تا هنگامی که به بندگان خدا رسیدگی می‌کنند خدا نیز نعمت‌ها را برای آن‌ها نگه می‌دارد و اگر به مردم کمک نکردند خداوند از آن‌ها پس می‌گیرد.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیرکل نوسازی مدارس فارس، مدیرکل امور اجتماعی استانداری این استان و فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران و جمعی از خیران و فرهنگیان برگزار شد، تمبر یادبود پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز رونمایی شد.

انتهای پیام/‌2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول