اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

پوشش 90 درصدی دانش‌آموزان پایه سوم در طرح شنا

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 90 درصد دانش‌آموزان پایه سوم زیر پوشش طرح شنا قرار دارند.

پوشش 90 درصدی دانش‌آموزان پایه سوم در طرح شنا

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کیومرث هاشمی  پیش از ظهر امروز در گردهمایی مربیان تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: هم‌اکنون 12 میلیون و 500 نفر دانش‌آموز در کشور روزی 20 دقیقه فعالیت ورزشی دارند، اگر چه بر اساس آمارها 3 میلیون و 500 نفر در کشور بیمه ورزشی دارند، اما مدعی هستیم که همه درگیر ورزش هستند.

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع نگرانی جامعه و افراد متدین، تربیت اسلامی را از طریق ورزش داشته باشیم، گفت: وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان در کنار هم هستند و برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر ورزش تلاش می‌کنند.

هاشمی افزود: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در دو سال پیاپی در ارزشیابی شاخص‌های مختلف در سطح معاونت‌ها رتبه برتر را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه نظام باشگاه‌داری ما قابل تعریف نیست، ابراز داشت: در بحث ورزش قهرمانی در حال حاضر یک‌ هزار و 700 مدرسه تخصصی ورزش در آموزش و پرورش کشور داریم که در گذشته فقط هشت مورد بوده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تنها مسیر گسترش و توسعه ورزش که ماحصل آن ورزش قهرمانی بوده، توجه به دانش‌آموزان است و باید بر روی ورزش دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کرد تا نتیجه لازم و مورد نظر رهبر معظم انقلاب در این زمینه محقق شود.

هاشمی با اشاره به اینکه 90 درصد دانش‌آموزان پایه سوم زیر پوشش طرح شنا قرار دارند، تصریح کرد: در ابتدای این طرح هدف ما اجرای 50 درصدی آن بود که هم‌اکنون بسیار خوب پیش رفته است و برای اجرای این طرح 400 استخر را در مرحله بهره‌برداری داریم و این طرح‌ها با کار کارشناسی و مشاوره اجرا می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر چه در جامعه ما نتیجه نگرفتن و کسب نکردن مدال در یک رشته، شکست همه ورزش تلقی می‌شود، اما باید برای موفقیت در ورزش قهرمانی از مدارس ابتدایی آغاز کرد.

هاشمی گفت: وقتی در رشته‌های مدال‌آوری مانند شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک نمی‌توانیم در المپیک یا بازی‌های آسیایی مدال کسب کنیم، باید در رشته‌های پایه و پر مدال برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: ورزش کردن در تمام کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا بیش از گذشته توسعه و گسترش یابد و از دل آن قهرمانان بسیاری بیرون می‌آید و خانواده‌ها باید به درس ورزش نیز مانند سایر دروس توجه کنند و کم شدن نمره ورزشی آنها با انتقاد والدین روبه‌رو نشود.

انتهای پیام/80018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول