اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش قزوین:

مسئولان برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کمک کنند

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مسئولان برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل همت مضاعفی ‌کنند.

مسئولان برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه بهرامی در جلسه شورای اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: 642 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین وجود دارد که تاکنون شناسایی نشده‌اند.

بهرامی با اشاره به اینکه طبق آمار موجود 642 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین وجود دارد، یادآور کرد: ممکن است در صحت این آمار خطا وجود داشته باشد و بیشتر این دانش‌آموزان در حال تحصیل باشند که برای روشن شدن این اطلاعات باید دستگاه‌های اجرایی مختلف به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 تعداد دانش‌آموزان بازمانده و ترک از تحصیل در استان قزوین 850 نفر بودند، ابراز داشت: این آمار در بهمن سال گذشته به یک هزار و 50 نفر رسیده است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه مسئولان مربوطه با شناسایی یک هزار و 50 دانش‌آموز ترک‌تحصیل کرده  و بازمانده از تحصیل تلاش می‌کنند تا بتوانند این دانش‌آموزان را به پروسه آموزشی جذب کنند، بیان کرد: تاکنون 404 نفر از این دانش‌آموزان شناسایی شده‌اند.

بهرامی عنوان کرد: از آمار یک هزار و 50 نفر دانش‌آموز بازمانده و ترک از تحصیل در استان قزوین تاکنون 642 نفر از آنان تاکنون شناسایی نشده‌اند که باید برای شناسایی و جذب آنان به فضای آموزشی اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده و ترک از تحصیل نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کل پست و ثبت احوال است، ابراز داشت: این دستگاه‌ها با دادن اطلاعات درست می‌توانند در شناسایی این دانش‌آموزان کمک بسزایی به آموزش و پرورش کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: آموزش و پرورش در برخی مواقع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی می‌کند، ولی به دلیل برخی مشکلات از جمله فقر خانوادگی و مخالفت والدین به ادامه تحصیل فرزندانشان، نمی‌توان این دانش‌آموزان را به تحصیل جذب کرد.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکلات اداره کل دادگستری کمک بسزایی می‌تواند به آموزش و پرورش کند و با خانواده‌هایی که مخالف تحصیل فرزندانشان است، برخوردهای لازم را انجام دهد تا آنان وارد نظام آموزشی شوند.

بهرامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ایجاد زمینه‌های مناسب برای شناسایی، جذب و آموزش و نگهداشت کودکان در آموزش و پرورش لازم الاجرا است»، ابراز داشت: مسئولان آموزش و پرورش استان قزوین تلاش می‌کنند تا بتوانند این بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را محقق کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه برای شناسایی، جذب و آموزش کودکان قزوینی با مشکلات درون‌سازمانی از جمله محدودیت‌های قانونی و نیروی انسانی و برون‌سازمانی مانند فقر فرهنگی خانواده مواجه هستیم، اظهار داشت: این مشکلات را می‌توان با تدابیری درست برطرف کرد.

وی با بیان اینکه تحصیل دانش‌آموزان در دوره نخست اجباری است، اذعان داشت: باید همه این دانش‌آموزان تا این دوره تحصیل کنند و افرادی که موفق نشدند تا این مقطع ادامه تحصیل دهند باید شناسایی و جذب آموزش و پرورش شوند.

این مسئول با بیان اینکه جمهوری اسلامی در موقعیت پیشرفت قرار دارد، بیان کرد: زیبنده این کشور نیست حتی یک بی‌سواد در آن وجود داشته باشد، بر این اساس مسئولان مربوطه برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل همت مضاعفی ‌کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی تلاش می‌کند افراد بی‌سوادی که بین 10 تا 49 سال هستند را باسواد کند تا ریشه بی‌سوادی را در استان قزوین به صفر برساند، اذعان داشت: تاکنون این نهاد در این راستا اقدامات مطلوبی را انجام داده است.

انتهای پیام/77009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول