اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فردوس خبر داد

احداث زورخانه پهلوانی برای دانش‌آموزان فردوس

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس از احداث زورخانه پهلوانی برای دانش‌آموزان این شهرستان خبر داد.

احداث زورخانه پهلوانی برای دانش‌آموزان فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سیدمهدی علیپرست صبح امروز در مراسم اجرای ورزش باستانی در صبحگاه مدرسه راهنمایی نمونه شهید مطهری شهرستان فردوس اظهار داشت: ورزش پهلوانی از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار است و همواره مورد تاکید شخصیت‌های دینی قرار داشته است.

وی گفت: با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ پهلوانی در سال جاری ورزش باستانی در مدارس پسرانه فردوس اجرا و دانش‌آموزان با این ورزش قدیمی آشنا می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس شاخصه ورزش باستانی را اخلاق دانست و افزود: ورزش‌های رزمی روح را پالایش و به آن وسعت می‌بخشد و به نگین‌هایی از اخلاق پهلوانی از جمله مروت، جوانمردی، تواضع، خشوع، راستگویی و مهربانی مزین می‌کنند.

علیپرست تصریح کرد: با هدف تشویق دانش‌آموزان به سمت و سوی ورزش‌های باستانی، زورخانه پهلوانی ویژه دانش‌آموزان در فردوس راه‌اندازی و فنون این ورزش به آنان آموزش داده می‌شود.

زورخانه در ایران تاریخی بسیار کهن دارد

این مسئول با اشاره به تاریخچه ورود زورخانه به ایران اشاره کرد و یادآور شد: زورخانه در حدود هفتصد سال پیش بوسیله محمود معروف به پوریای ولی به صورت امروزی سازماندهی شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس متذکر شد: رفتار و منش تاریخی و اسطوره‌های ایرانی نشان می‌دهد که زورخانه و ورزش باستانی در ایران تاریخی بسیار کهن‌ دارد.

وی در پایان اذعان داشت: قرار است طرح اجرای ورزش باستانی با حضور ورزشکاران این رشته در مراسم صبحگاه مدارس پسرانه فردوس به صورت دوره‌ای اجرا شود.

انتهای پیام/69007/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول