اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان مرکزی:

شهید دانش‌آموز استان مرکزی شهید شاخص کشوری شد

رئیس سازمان دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان مرکزی از انتخاب شهید دانش‌آموز این استان به عنوان شهید شاخص کشوری خبر داد.

شهید دانش‌آموز استان مرکزی شهید شاخص کشوری شد

مجید مهرجو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شهید احمدرضا عباسی که اول شهریورماه سال 44 در شهر آستانه از توابع شازند چشم به جهان گشود و در هفتم فروردین‌ماه سال 62 در پاسگاه زید عراق به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود در سال‌جاری به عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کشور انتخاب شد.

وی تصریح کرد: این شهید همراه تیپ قمر بنی‌هاشم گردان یا زهرا(س) در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شرکت داشت و در دوران انقلاب نیز در حالی که 13 سال بیشتر سن نداشت، به مقابله با رژیم شاهنشاهی می‌رفت.

رئیس سازمان دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: از ویژگی‌های این شهید شاخص می‌توان به مهربانی و دلسوزی، نمونه به عنوان دانش‌آموز موفق در امور تحصیلی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اشاره کرد که به عنوان الگو برای نوجوانان و جوانان خواهد بود.

مهرجو با بیان اینکه سازمان بسیج دانش‌آموزی هر سال یکی از شهدای دانش‌آموز کشور را که در طول مبارزات انقلابی مردم ایران و یا در هشت سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمده‌اند به عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند، گفت: الگوسازی و معرفی نوع زندگی و سیره عملی و نظری شهدا می‌تواند چراغ هدایت و راهنمایی شایسته برای نسل امروز در راه رسیدن به قله سعادت و پیشرفت باشد.

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره رزمندگان و شهیدان در دفاع مقدس وظیفه همگانی است و کمتر از شهادت نیست، گفت: هدف از انتخاب شهدای شاخص، ترویج فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت و الگوسازی برای نسل جوان است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: در راستای معرفی این شهیدان و بیان سیره آن‌ها  اقداماتی برای تولید آثار فرهنگی در بخش‌های مستند، کتاب، نماهنگ و شعر صورت خواهد گرفت، همچنین معرفی این شهدا در نمایشگاه‌های فرهنگی کشور و برگزاری یادواره‌های شهدا با عنوان شهید شاخص از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال جاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87001/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول