اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش اوز خبر داد

آشنایی 6 هزار دانش‌آموز اوزی با نحوه کنترل فشار خون

رئیس اداره آموزش و پرورش اوز از آشنایی 6 هزار دانش‌آموز اوزی با نحوه کنترل فشار خون خبر داد.

آشنایی 6 هزار دانش‌آموز اوزی با نحوه کنترل فشار خون

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش اوز، بهرام زمانی در بازدید از برنامه‌های بهداشتی فرهنگی هفته سلامت مدارس منطقه بر آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌ها از عوارض بی‌توجهی به فشار خون تاکید کرد و اظهار داشت: امروز فشار خون بالا، سومین عامل کشنده در دنیا به شمار می‌رود، اما هنوز آگاهی بسیاری از مردم نسبت به عوامل ایجاد آن کامل نیست.

وی با بیان این نکته که آشنایی با عوامل به وجود آورنده، عوارض و عواقب افزایش فشار خون باید از دوران تحصیل و دانش‌آموزی آموخته شود گفت: معلمان و مربیان بهداشت بکوشند تا از همین دوران تحصیل آگاهی مناسبی نسبت به بیماری‌های رایج به دانش‌آموزان بیاموزند.

رئیس اداره آموزش و پرورش اوز با تأکید بر این که مصرف نمک بسیار، ورزش نکردن، مصرف دخانیات، استرس و رژیم غذایی نامناسب از جمله عوارض مشخص مبتلا به فشار خون بالاست، اضافه کرد: وظیفه و رسالت سنگین آگاهی‌بخشی در این زمینه باید با هماهنگی و تعامل گسترده بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به نتایج مطلوبی دست یابد.

در ادامه حسن همیشه بهار معاون پرورشی و تربیت بدنی این اداره، نواختن زنگ سلامت، ورزش صبحگاهی با حضور دانش‌آموزان، اجرای صبحانه سالم، توزیع سیب و شیر، پیاده‌روی دانش‌آموزی در شهر و روستا، اجرای نمایشگاه مواد غذایی سالم در مدارس، اجرای مسابقه پیامکی و گرفتن فشار خون توسط پزشک معالج را از جمله برنامه‌های هفته سلامت در مدارس منطقه اوز عنوان کرد و خواستار فعالیت جدی‌تر متولیان امر بهداشت و درمان در خانواده‌ها و مدارس شد.

انتهای پیام//‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول