اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه هفته سلامت صورت گرفت

انجام تست‏های اسپیرومتری و ادیومتری ویژه دانش‏آموزان فیروزکوهی

تست‏های اسپیرومتری و ادیومتری به بهانه هفته سلامت به طور رایگان، ویژه دانش‏آموزان فیروزکوهی در یکی از مدارس این شهر انجام شد.

انجام تست‏های اسپیرومتری و ادیومتری ویژه دانش‏آموزان فیروزکوهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته سلامت و به همت واحد آموزش بهداشت، بهداشت مدارس و بهداشت حرفه‏ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه، تست‏های اسپیرومتری و ادیومتری از اولیای دانش‏آموزان دبستان پسرانه «هاتف»‌ شهرستان فیروزکوه به عمل آمد.

این تست غربالگری در نمازخانه دبستان و با حضور اولیای دانش‏آموزان انجام شد. در ابتدا، مهرداد شیرخانی کارشناس بهداشت حرفه‏ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه انجام کار پرداخت و سپس از اولیای دانش‏آموزان تست به عمل آمد.

موارد مشکوک و مشکل‏دار تست‏ها جهت بررسی بیشتر به سطوح بعدی ارجاع داده شدند.

شایان ذکر است؛ انجام این تست با استقبال گسترده اولیا همراه شد. ادیومتری یا تست عملکرد ریه برای اندازه‏گیری حجم‏های ریوی شامل حجم باقیمانده، ذخیره دمی، ذخیره بازدمی، ظرفیت‏های کلی ریه و ظرفیت حیاتی ریه انجام می‏شود.

همچنین کارشناس شنوایی با استفاده از دستگاهی به نام ادیومتر در یک اتاقک ساکت، شنوایی هر گوش را به طور جداگانه تست می‏‏کند که نتایج حاصل از آن، با تست حاصل از گوش طبیعی مقایسه می‏شود.

کارشناس شنوایی نتایج به دست آمده از تست را به صورت ادیوگرام ثبت کرده و برای افراد تفسیر می‏کند.

انتهای پیام/2568/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول