اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

محوریت سند تحول بنیادین تربیت دانش‌آموز آرمانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ محوریت سند تحول بنیادین تربیت دانش‌آموزان با شاخصه‌های آرمانی است.

محوریت سند تحول بنیادین تربیت دانش‌آموز آرمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون استعدادهای درخشان در اردبیل اظهار داشت: آموزش و پرورش به سمتی حرکت می‌کند تا خروجی آن تربیت دانش‌آموزی باشد که الگوی آن اسلام، آموزه‌های دینی و فرهنگ روح‌بخش نبوی و علوی باشد.

وی با بیان اینکه تربیت شاخه یک امر مقدس و دارای فضیلت است، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که دانش‌آموز آن و نسل آینده با مفاهیم آمیخته به فرهنگ قرآنی و سیره ائمه اطهار و عترت پیامبر (ص) تربیت یافته و تعالی پیدا کند نسل خودساخته‌ای می‌شود که باید از آن انتظار تحول‌آفرینی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل محوریت سند را محوریت معلم، دانش‌آموز و تربیت محیط مدرسه و خانه توصیف کرد و یادآور شد: در این اضلاع هر کس دچار قصور و کوتاهی شود فرآیند تربیت سست و بی‌بنیان خواهد شد.

محمود‌زاده گفت:‌ ما در حوزه مدرسه و توانمندی ‌معلمان هم به تجهیزات و امکانات کلاس درس و به اصطلاح هوشمند‌سازی مدارس و هم به فرآیند آموزش مستمر معلم اهمیت می‌دهیم تا در این فرآیند بتوانیم تأثیر‌گذار باشیم.

این مسئول عنوان کرد: البته باید مدنظر داشته باشیم که حرکت هوشمند‌سازی مدارس تنها رایانه‌ دادن و تجهیز مدرسه به امکانات جدید نیست بلکه در سند تحول بنیادین به استفاده معلم از فناوری و تکنولوژی‌های نوین برای تولید محتوا و به‌کارگیری آن در تدریس مؤثر اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه بیش از یک‌هزار مدرسه در استان تاکنون هوشمند شده و سایر مدارس نیز به تدریج هوشمند می‌شوند، اظهار داشت: در این فرآیند، مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در اولویت قرار دارند.

محمودزاده با اشاره به فرآیند ثبت‌نام و آمادگی استان برای برگزاری آزمون استعدادهای درخشان افزود: برای سال تحصیلی آینده قرار است در هشت مرکز راهنمایی استعدادهای درخشان، 600 دانش‌آموز برگزیده شوند.

وی تصریح کرد: همچنین قرار است در 12 مدرسه متوسطه نیز بیش از 920 دانش‌آموز جذب شده و در مدارس استعدادهای درخشان مشغول تحصیل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: ما در ناحیه یک و دو اردبیل هیچ محدودیتی در انتخاب مدرسه برای دانش‌آموزان قبول شده نخواهیم داشت.

محمود‌زاده اظهار داشت: در مقطع راهنمایی و برای مدارس نمونه دولتی نیز یک‌هزار و 200 نفر پذیرفته می‌شوند که این دانش‌آموزان در این 15 آموزشگاه به تحصیل مشغول خواهند شد.

این مسئول فعالیت 9 مرکز فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی و پذیرش یک‌هزار و 50 نفر در این مدارس را در قالب برگزاری آزمون خاطرنشان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تأکید کرد: در 19 مدرسه متوسطه نیز بیش از یک‌هزار و 320 نفر برگزیده می‌شوند تا در این مدارس نمونه دولتی مشغول تحصیل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در پایان سخنان خود گفت: هیچ مشکلی در برگزاری آزمون نداریم و با توجه به افزایش ظرفیت‌ها انتظار می‌رود همچنان فرآیند امیدبخش و رو به جلو باشد.

انتهای پیام/62005/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول