اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

تدفین 2 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام با استقبال پرشکوه اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان، فردا در دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین تدفین می‌شود.

تدفین 2 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام فردا 25 فروردین مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) ساعت 9:30 صبح از خیابان شهید بابایی به سمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین (باراجین) تشییع می‌شود.

صفی‌خانی ابراز داشت: مردم شهیدپرور و ولایی قزوین با هدف تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس عاشقانه و پرشور در مراسم تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام شرکت می‌کنند و یاد آنان را گرامی می‌دارند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اذعان داشت: مزار دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پناهگاه معنوی دانشجویان و اساتید می‌شود و آنان از این پناهگاه برای ارتقای آرامش روحی و روانی‌‌شان استفاده بهینه می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مزار شهدا در هر مکانی موجب فضای معنوی‌ آن مکان می‌شود، اذعان داشت: تحقق این امر در دانشگاه‌ها موجب می‌شود فضای این مکان مقدس دو چندان معنوی‌تر شود.

صفی‌خانی با بیان اینکه دانشجویان باید در الگوگیری از سیره زندگی شهدا مصمم باشند، اظهار داشت: آنان با تحقق این امر می‌توانند به راحتی مشکلات زندگی‌شان را در زمینه‌های اقتصادی، علمی، اجتماعی و فرهنگی برطرف کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اضافه کرد: تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین این فرصت را برای دانشجویان این دانشگاه مهیا می‌کند تا در الگوگیری از سیره زندگی شهدا بیشتر همت کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت در بین دانشجویان نقش بسزایی در سلامت اخلاقی آنان دارد، بیان کرد: با تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین این فرهنگ در بین آنان دو چندان افزایش می‌یابد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان داشت: در سال جاری تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افتخار بزرگ معنوی برای دانشجویان، اساتید و کارمندان این دانشگاه است و آنان به خوبی از این فرصت استفاده می‌کنند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد در مزار شهدا

وی هدف اصلی دانشگاه‌ را انسان‌سازی و تعلیم و تربیت انسان‌ها دانست و بیان کرد: تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موجب می‌شود که این هدف در سریع‌ترین زمان در این دانشگاه محقق شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه حضور دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موجب تحول و تغییر در نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه می شود، گفت: بیشتر این برنامه‌های دانشگاه در کنار مزار شهدا برگزار می‌شود تا فضای معنوی در اجرای این برنامه‌ها ایجاد شود.

صفی‌خانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و همچنین اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود»، یادآور شد: شهدای انقلاب اسلامی نیز در جبهه‌ها در راستای اصلاح خودشان و انسان‌سازی حرکت کردند تا توانستند به مقام والای شهادت برسند.

این مسئول اضافه کرد: اکنون دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها باید با الگوگیری از شهدای هشت سال دفاع مقدس در مسیر انسان‌سازی حرکت کرده تا بتوانند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه شهدای انقلاب اسلامی از خداوند، ائمه‌اطهار (ع) و ولایت فقیه اطاعت و تبعیت مطلق می‌کردند، اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در برنامه‌های فرهنگی وصیت‌نامه‌ها و سیره زندگی این شهدا را بعد از تدفین دو شهید گمنام بیشتر در برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/77009/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول