اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مستند هویت‌دار شدن یک شهید گمنام از شبکه کرمان پخش می‌شود

مستند «ای دوست» روایتی از شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی کرمان که چندی پیش با نام حمید ادیبی شناسایی شد، امشب از شبکه کرمان پخش می‌شود.

مستند هویت‌دار شدن یک شهید گمنام از شبکه کرمان پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مستند «ای دوست» روایتی از شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی کرمان که چندی پیش با نام حمید ادیبی شناسایی شد، امشب از شبکه کرمان پخش می‌شود. این مستند امشب بعد از اخبار در ساعت 20:20 نمایش داده می‌شود و بازپخش آن فردا صبح است.

حسن کاظم‌زاده، رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مجری این طرح دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که تمام هزینه‌های ساخت آن را متقبل شده و حقوق مادی و معنوی این مستند محفوظ است.

تهیه‌کننده این مستند محمدصادق اسماعیلی فارغ‌التحصیل رشته سینما با بیان این‌که ساخت این مستند از اردیبهشت 91 تا فروردین‌ماه سال‌جاری به‌ طول کشید، گفت: 5 اردیبهشت‌‌ماه سال 91 همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شهید گمنامی که در منطقه فاو تفحص شده بود در پردیزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به خاک سپرده شد.

وی تصریح کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان فیلمبرداری مستند «ای دوست» را پیرامون مراسم تشییع، تدفین شهید گمنام و نظرسنجی از دانشجویان این دانشگاه آغاز کردیم.

تهیه کننده مستند «ای دوست» خاطر نشان کرد: در اسفندماه سال گذشته به‌طور اتفاقی مشغول فاتحه‌خوانی بر سر مزار این شهید بودم که پیرمردی سراسیمه و گریه‌کنان به طرف قبر آمد، حالت طبیعی نداشت و چون به‌دلیل ساخت و ساز محوطه به‌هم ریخته بود با گریه و گلایه سراغ سنگ قبر پسرش را گرفت.

وی افزود: اتفاقاً آن روز دوربین را با خود برده بودم و لحظه را به ثبت رساندم که پدر شهید پس از آزمایش‌های چندین ماهه مطلع شده بود، شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی کرمان فرزند او است.

اسماعیلی با اشاره به این‌که یک سوم پایانی این فیلم هویت‌دار شدن این شهید را به تصویر می‌کشد، متذکر شد: در 22 اسفندماه سال 91 این شهید گمنام حمید ادیبی نام گرفت که 25 سال مفقودالأثر بوده است.

وی تصریح کرد: مهدی زینعلی صدابردار، فاطمه گلستانی و سمیه حاج‌خلیلی عکاسان مستند «ای دوست» هستند که تصویربرداری و تدوین آن بر عهده خودم بود.

اسماعیلی این مستند را دومین تجربه فیلم‌سازی خود عنوان کرد و اظهار داشت: نخستین مستند را با نام «عشق، اعتیاد، ایستگاه بعدی» با محوریت موضوع خودکشی در کرمان ساختم که برگزیده المپیاد هنر کشوری در آذرماه سال گذشته شد و نخستین مستند با موضوع خودکشی در کشور است.

وی خاطر نشان کرد: مدت زمان پخش این مستند 22 دقیقه است.

انتهای پیام/80028/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول