اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور شهدای گمنام استان یزد:

برنامه تشییع و خاکسپاری 8 شهید گمنام در یزد لغو شد

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از لغو برنامه تشییع و خاکسپاری هشت شهید گمنام در شهر یزد خبر داد.

برنامه تشییع و خاکسپاری 8 شهید گمنام در یزد لغو شد

محمد ده‌شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: سردار باقرزاده، مسئول کمیته تفحص مفقودین جنگ تحمیلی سال گذشته در سفر به یزد، چند نقطه در شهر یزد و سایر شهرستان‌های استان را برای دفن شهدا مناسب اعلام کردند.

وی افزود: از آنجا که دفن شهدای گمنام در مکان‌های عمومی شهرها مدنظر این کمیته است، تکیه امیرچخماق در شهر یزد و پارک بزرگ شهر در اردکان مناسب برای دفن شهدای گمنام تشخیص داده شدند.

ده‌شیری عنوان کرد: بر این اساس برنامه این کمیته به مسئولان استان یزد اعلام و قرار شد هشت شهید در تکیه امیرچخماق و پنج شهید در پارک بزرگ شهر اردکان تشییع و خاکسپاری شوند.

وی بیان کرد: برای محل خاکسپاری شهدای گمنام در هر محل باید هیئت امنایی تشکیل شود که این هیئت امنا متعهد ساخت یادمان برای شهدای گمنام شوند که این اقدام در اردکان انجام شد.

ده‌شیری یادآور شد: اما در یزد از آنجا که امکان ساخت یادمان در تکیه امیرچخماق وجود نداشت، مقرر شد کمیته‌ای از مسئولان شهر تشکیل شود که همه اعضای این کمیته باید موافقت خود را با دفن شهدا در این محل اعلام می‌کردند.

وی ادامه داد: از آنجا که تعدادی از مسئولان شهر، امیرچخماق را محل مناسبی برای دفن شهدای گمنام نمی‌دانستند، بنابراین فرم موافقت تکمیل نشد و موضوع از سوی تهران لغو شد.

ده‌شیری خاطرنشان کرد: به همین دلیل تدفین هشت شهید گمنام در شهر یزد لغو شده و شهدایی که قرار بود در این محل دفن شوند به استان‌های اردبیل، بوشهر و گلستان منتقل می‌شوند.

وی افزود: اما برنامه تشییع پنج شهید اردکان به قوت خود باقی است و قرار است برنامه‌ پیش‌بینی شده در روز 25 فروردین در پارک شهر اردکان اجرا شود.

ده‌شیری خاطرنشان کرد: بر این اساس، مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در شهر اردکان، روز 25 فروردین ساعت 15:30 برگزار می‌شود.

وی از عموم مردم شهیدپرور استان یزد دعوت کرد تا در این مراسم حضوری پرشکوه داشته باشند.

ده‌شیری اظهار امیدواری کرد: با مکان‌یابی مناسب در یکی از مناطق عمومی شهر یزد، به زودی شاهد حضور شهدای گمنام در شهر یزد باشیم.

انتهای پیام/2464/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول