اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه امام حسن مجتبی (ع) قزوین خبر داد

استقبال رسمی از 2 شهید گمنام در قزوین

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان قزوین از استقبال رسمی مردم و مسئولان ارشد استان قزوین از دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در قزوین خبر داد.

استقبال رسمی از 2 شهید گمنام در قزوین

عباس کاظمی دقایقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به مراسم استقبال و تشییع شهدا در شهر قزوین اظهار کرد: شهدای گمنام ظهر امروز ساعت 12 با استقبال رسمی مردم و مسئولان بلندپایه استان قزوین و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی از ورودی شهر قزوین (میدان مینودر) با همراهی موتورسوارانی از یگان‌های نظامی این استان انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: شهیدان گمنام پس طی مسیر از میدان مینودر، چهارراه ولیعصر (عج) به معراج شهدا واقع در خیابان نادری جنب تقاطع غیر همسطح انتقال داده می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان قزوین ابراز کرد: مردم ولایت‌مدار قزوین می‌توانند از ساعت 15 بعد از ظهر با مراجعه به معراج شهدا ذکر توسل، مناجاتی و همچنین قرائت قرآنی بر پیکر این دو کبوتر گلگون کفن داشته باشند.

مراسم وداع با دو شهید گمنام در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر (عج)

وی با اشاره به مراسم وداع با این دو کبوتر گلگون‌کفن دفاع مقدس گفت: مراسم وداع با شهیدان از ساعت 21 در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با سخنرانی حجت‌الاسلام میرقیصری از اساتید حوزه علمیه قم و مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت برگزار خواهد شد، بنابراین از عموم مردم ولایت‌مدار شهر قزوین دعوت می‌شود در این مراسم پرفیض شرکت کنند.

مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در قزوین

وی با اشاره به مراسم تشییع دو شهید گمنام در سالروز شهادت زهرای اطهر (س) در شهر قزوین خاطرنشان کرد: پیکر پاک و مطهر این دو شهید گمنام ساعت 9:30 صبح بیست و پنجم فروردین ماه روز شهادت این بانوی بزرگوار از مسجد غدیر واقع در انتهای خیابان شهید بابایی به سمت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین واقع در بلوار نخبگان تشییع خواهند شد.

کاظمی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و هیئت‌های مذهبی در شهر قزوین عنوان کرد: به واسطه اینکه تشییع شهدای گمنام به عنوان میهمان از اهمیت خاصی برخوردار است، از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواستار حفظ انسجام در برگزاری این مراسم و برقراری اتحاد شدیم.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان قزوین با اشاره به محل شروع مراسم تشییع این دو شهید گمنام عنوان کرد: با توجه به اینکه محل تدفین و خاکسپاری این دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در نظر گرفته شده و برای اینکه رفاه مردم طی مسیر در نظر گرفته شود، حداقل مسیر تشییع در نظر گرفته شده از مسجد غدیر واقع در انتهای خیابان شهید بابایی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با مسئولان هیئت مکتب‌الزهرا (س) قزوین که در همین روز برنامه‌ای را تدارک دیده‌اند، افزود: برنامه هیئت مکتب‌الزهرا (س) استان قزوین از ساعت 7:30 تا ساعت 9:30 برگزار می‌شود که پس از اتمام این مراسم برای عزاداران فاطمی، اتوبوس‌هایی از سبزه‌ میدان (میدان آزادی) برای پیوستن به مراسم تشییع شهدای گمنام در نظر گرفته شده است.

کاظمی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی به صورت همزمان در سراسر ایران اسلامی افزود: انشاالله پرچم عزای اباعبدالله الحسین در صحن مطهر امامزاده حسین (ع) قزوین برافراشته خواهد ماند و برگزاری همزمان این مراسم با مراسم تشییع شهدای گمنام در شهری که 400 هزار نفر جمعیت دارد، هیچ‌گونه خللی وارد نمی‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان قزوین با اشاره به جلسه چند روز گذشته‌ با اصحاب رسانه استان قزوین از خبرنگاران خواست تا در مورد اوضاع فرهنگی و تأثیر پنج شهید گمنام که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین به خاک سپرده شده‌اند، گزارش و تحقیقی داشته باشند.

وی با الگوگیری اصحاب رسانه از این تحقیق گفت: تمام آحاد مردم و همچنین اصحاب رسانه می‌توانند فضای معنوی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را قبل و بعد از حضور شهیدان مقایسه کرده که قطعا حال معنوی دانشجویان با الگوگیری از این دو شهید گمنام دگرگون خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه همواره عطر و شمیم شهیدان در حال و هوای شهرها منتشر می‌شود، ادامه داد: شهیدان آثار و برکات وضعی فراوانی در حال و هوای معنوی شهرها داشته و دارند.

افتخار همسایگی 20 شهید گمنام در شهر قزوین

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان قزوین با اشاره به اینکه هم‌اکنون 18 شهید گمنام در شهر قزوین به خاک سپرده شده‌اند، اضافه کرد: هم‌اکنون 18 شهید در شهر قزوین به خاک سپرده شده‌اند که با خاکسپاری این دو شهید بزرگوار تعداد همسایگی ما با این شهدا به 20 شهید گمنام خواهد رسید.

آغاز طرح تدفین شهیدان گمنام در دانشگاه آزاد قزوین از سال 88

وی با اشاره به اینکه آغاز طرح تدفین و خاکسپاری این دو شهید گمنام از سال 88 شروع شده است، گفت: با توجه به درخواست دانشجویان از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مبنی بر تدفین شهید گمنام، این طرح پس از برگزاری جلسات متعدد مسئولان امر به تشییع و خاکسپاری این دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) منجر می‌شود.

انتهای پیام/77020/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول