اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

هفته آینده صورت می‌گیرد

نصب بزرگترین تندیس شهدای شیمیایی کشور در مریوان/ پیکر 4 شهید گمنام در کردستان تشییع می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از نصب بلندترین تندیس و نماد شهدای شیمیایی کشور در شهرستان مریوان خبر داد.

نصب بزرگترین تندیس شهدای شیمیایی کشور در مریوان/ پیکر 4 شهید گمنام در کردستان تشییع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا شرفبیانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: نماد شهدای شیمیایی به همت هنرمند نامی کردستان هادی ضیاالدینی ساخته شده که در سه راهی حزب‌الله شهرستان مریوان در مسیر سنندج ـ مریوان همزمان با تشییع پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس نصب خواهد شد.

وی افزود: این تندیس به طول 15 متر و پایه 7 متر از بلندترین تندیس‌های کشورمان است که به‌زودی در منطقه عمومی شهرستان مرزی مریوان نصب خواهد شد.

تشییع پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس در کردستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان همچنین از تشییع پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان خبر داد و بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی و به تبع آن بنیاد حفظ آثار پاسداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و گمنام که در اوج سرافرازی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، است.

شرفبیانی تصریح کرد: این شهدای گمنام توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح در داخل ایران و برون‌مرزی در کشور عراق تفحص می‌شوند و به‌ عنوان نماد ارزشی و اقتدار ملت ایران اسلامی در بلندترین نقاط شهرستان‌های کشورمان آرام می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 17 شهید گمنام در چهار نقطه استان کردستان از جمله پنج شهید آن در باشگاه افسران شهر سنندج، پنج شهید در شهرستان قروه، چهار شهید در شهرستان مرزی مریوان و سه شهید در شهرستان بیجار به عنوان نماد شهدای گمنام دوران دفاع مقدس آرام گرفتند که با تدفین چهار شهید دیگر تعداد این شهدا به 21 تن می‌رسد.

شرفبیانی متذکر شد: پیکر مطهر چهار شهید گمنام دفاع مقدس در دو نقطه استان از جمله دانشگاه کردستان و در شهرستان کامیاران بر روی دستان مردم غیور و مرزدار استان تشییع و تدفین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام در کامیاران، در شهرستان قروه روز شنبه آینده ساعت 10 صبح از مقابل سپاه پاسداران تا میدان اتحاد و به صورت کاروانی از شهرهای سریش‌آباد و دهگلان عبور و به سمت شهرستان کامیاران و محل آرامگاه این شهدا راهی می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: همچنین پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس به حسینیه سنندج منتقل خواهد شد و شبی با وداع شهدا در حسینیه نیز برگزار می‌شود.

شرفبیانی بیان کرد: یکشنبه آینده همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) پیکر دو شهید گمنام از مقابل مسجد جامع سنندج تا میدان انقلاب تشییع و به صورت کاروانی به سمت دانشگاه علوم پزشکی کردستان راهی و از آنجا به دانشگاه کردستان و نقطه یادمان این شهدای گرانقدر ادامه انتقال می‌یابند.

وی در پایان مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در شهرستان کامیاران را ساعت 10 صبح یکشنبه آینده از میدان امام تا تپه شهدا و محل یادمانی این شهدا عنوان کرد.

انتهای پیام/79005/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول