اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

تبیین جایگاه مهدویت در جامعه سبب جهانی شدن تفکر اسلامی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامی، سبب جهانی شدن تفکر اسلامی می‌شود.

تبیین جایگاه مهدویت در جامعه سبب جهانی شدن تفکر اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی اظهار داشت: امام عصر (عج)، برای تحقق آرزوهای دیرین بشر و برای تحقق وعده ‌الهی قیام خواهد کرد و در سایه حکومتش، امت اسلامی مجد و عظمت فوق‌العاده پیدا می‌کند و پرچم اسلام بر فراز گیتی به اهتزاز در خواهد آمد.

وی افزود: حقیقت مهدویت در واقع منتهی شدن سیر جوامع بشری به سوی جامعه واحد، سعادت عمومی، تعاون و همکاری، امنیت و رفاه همگانی، حکومت حق و عدل و خلافت شایستگان و مؤمنان است.

این مسئول اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت را امری ضروری خواند و افزود: ما باید در مقابل فعالیت‌های مسموم دشمنان اسلام همواره هوشیار باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامی، سبب جهانی شدن تفکر اسلامی می‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامی، باید به صورت فراگیر گسترش یابد.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی (عج) است، تصریح کرد: منتظران واقعی باید برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) با تقوا و با ایمان باشند و انتظاری مثبت، پویا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

وی دعای عهد را پیوند قلبی و عاطفی با قطب عالم امکان بیان کرد و گفت: در این دعا با امام زمان (عج) بیعت می‌کنیم و چنین بیعتی سبب تحول در زندگی انسان می‌شود، کسی که دعای عهد را پیوسته بخواند و از عمق جان به مضامین آن پایبند باشد، هرگز به سستی گرفتار نمی‌شود و در تحقق آرمان‌های امام و زمینه‌سازی برای ظهور آن بزرگوار، لحظه‌ای از پای نمی‌نشیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: پیمودن جاده انتظار بدون شناخت امام منتظر، مهدی موعود (عج) ممکن نیست، استقامت و پایداری در وادی انتظار، وابسته به درک صحیح از پیشوای موعود است، بنابر این علاوه بر شناخت امام زمان (عج) به اسم و نسب، لازم است درباره جایگاه امام و مقام آن حضرت نیز آگاهی کافی به دست آوریم.

نعمت‌اللهی اضافه کرد: شناخت نیز به تنهایی کافی نیست، شناختی کافی است که به مرحله الگوپذیری ختم شود، در روایتی از پیامبر اکرم (ص) این گونه وارد شده :«خوشا به حال کسی که قائم خاندان مرا درک کند، در حالی که پیش از دوران قائم، به او و امامان قبل از او اقتدا کرده و از دشمنان او اعلام بیزاری کرده باشد، آنان دوستان و همراهان من و گرامی‌ترین امت نزد من هستند».

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول