اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

فرهنگ‌های غیراسلامی را از مراسم‌هایمان حذف کنیم

امام جمعه موقت همدان گفت: فرهنگ‌های غلط و غیر اسلامی را از مراسم‌هایمان نظیر ختم بردارید.

فرهنگ‌های غیراسلامی را از مراسم‌هایمان حذف کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: در بیان مقام حضرت فاطمه(س) همین جمله کافی است که در حدیث قدسی ذکر شده که حضرت فاطمه نمونه کامل زیبایی‌های عالم است چرا که اگر در زمین تمام خوبی‌ها را در یک جا جمع کنیم و فاطمه را در یک سمت بگذاریم باز هم خوبی و جمال و نکویی حضرت زهرا(س) بر تمامی زمین و آسمان سنگینی می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه را نمی‌شود با مصداق‌های زمینی مثال زد، افزود: فاطمه از تمام محاسن دنیا بالاتر بود و در حدیث قدسی نقل شده که به علی(ع) گفته شده که اگر فاطمه نبود تو هم خلق نمی‌شدی و تو برای فاطمه خلق شدی و علت آفرینش تو فاطمه است و همین نشان دهنده این است که فاطمه از تمامی انبیا و اوصیا بالاتر است.

امام جمعه موقت همدان خطاب به نمازگزاران ادامه داد: اگر می‌خواهید زندگی خوب و سعادتمندی را داشته باشید حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگو قرار دهید و طوری زندگی کنید تا فرزندان شما هم مانند امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تربیت شوند.

وی خاطر نشان کرد: علی(ع) و فاطمه(س) هر دو غمزدای هم بودند و تلاش می‌کردند تا هر کدامشان دیگری را خوشحال کنند و همین باعث می‌شد تا زندگی سعادتمندی را داشته باشند.

جوادی با اشاره به رواج فرهنگ‌های غلط و غیر اسلامی در بین مسلمانان یادآور شد: متأسفانه شاهد رواج بعضی‌ از فرهنگ‌های غلط و نادرست در بین مردم هستیم که یکی از این فرهنگ‌های غلط را در مراسم ختم شاهد هستیم.

وی افزود: هنگامی که مؤمنی دعوت حق را لبیک می‌گوید و همه برای تشییع این مؤمن جمع می‌شوند بعد از مراسم کفن و دفن از بلندگو اعلام می‌شود که سالن فلان برای پذیرایی آماده است و این مراسم‌های اضافی و نهار دادن تا هفت روز از فرهنگ‌های غلط و غیر اسلامی است که باید از میان برداشته شود.

امام جمعه موقت همدان یادآور شد: در این بین، شاید مسلمانی نداشته باشد هزینه اینچنین مراسم‌های مجلل و پر هزینه را پرداخت کند و خجل می‌شود و ما باید برای برداشتن این چنین فرهنگ‌های غلطی فرهنگسازی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی و شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تلاش کرد تا این انقلاب را از پای در بیاورد اما برادران ما در ارتش و سپاه و بسیج چه در زمان جنگ و چه بعد از آن در بحث بازسازی و دفاع بسیار جدی و با عشق و ایمان خالص حضور پیدا کردند.

جوادی در خصوص ثبت نام حوزه‌های علمیه نیز بیان داشت: زمان ثبت نام حوزه‌های علمیه فرا رسیده و باید همه از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و فرزندان و بستگان خود را توصیه به ثبت نام در‌ حوزه‌های علمیه کنند چرا که اگر کسی وارد حوزه بشود دو سرمایه علم و دنیا و آخرتش را خواهد داشت.

وی به برداشتن تعدادی از تعطیلات توسط مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از این تعطیلات را که مجلس می‌خواست بردارد تعطیلی روز شهادت حضرت فاطمه(س) بود که علما و مجتهدان به این امر اعتراض کردند که اگر می‌خواهید تعطیلات را بردارید تعطیلی روز 13 به در را حذف کنید.

امام جمعه موقت همدان در پایان سخنانش به زلزله اتفاق افتاده در کشور اشاره کرد و گفت: زلزله مهیبی در یک گوشه از کشور اتفاق افتاده و خانه و خانواده بسیاری از مردم را از آنان گرفته است؛ در استان ما نیز اقدام به جمع‌آوری کمک برای این عزیزان کردند که کار بسیار شایسته و در خور تشکر است.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول