اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان:

اتصال انقلاب و مهدویت به رهایی از استبداد منجر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان گفت: انقلاب اسلامی فرصتی برای پرداختن بیشتر به مهدویت با دیدگاهی مترقی را ایجاد کرد و نشان داد راه رهایی از استبداد این است که انقلاب اسلامی به مهدویت متصل شود.

اتصال انقلاب و مهدویت به رهایی از استبداد منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان امیر حسین بانکی‌پور در دومین نشست فرصت تاریخی انقلاب اسلامی با موضوع انقلاب اسلامی و مبحث مهدویت (فتا) با بیان اینکه حرکت‌های تمدنی امام خمینی (ره) با اوج بحران‌های انقلاب اسلامی مقارن بود، اظهار کرد:  زیبایی بنیان‌گذاری تمدن اسلامی توسط امام خمینی (ره) و سپس رهبر معظم انقلاب در این است که نگاه معمارانه و تمدن‌ساز آنها همواره پشتوانه این انقلاب بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه ستون‌های تمدن اسلامی در حال پایه‌گذاری است، اضافه کرد: تمدن غرب در حال انحطاط است، چرا که طول عمر این انحطاط بستگی به زمان ارائه تمدنی جدیدی دارد که آن زمان روز فروپاشی تمدن غرب محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت تاکید کرد: برخی این تصور را داشتند که انقلاب اسلامی ممکن است سبب کم‌رنگ شدن توجه به مهدویت در جامعه شود، چرا که تا پیش از برپایی این انقلاب همه منتظر برپا کردن حکومت اسلامی پس از ظهور امام زمان (عج) بودند.

وی ادامه داد: انقلاب سبب شد که نگاه و انتظارات از ظهور متفاوت شود و به خوبی ثابت کرد که به دست آوردن ابزار حکومت تناقضی با مسئله ظهور ندارد.

بانکی‌پور تصریح کرد: بنابراین انقلاب اسلامی فرصتی برای پرداختن بیشتر به مهدویت با دیدگاهی مترقی را ایجاد کرد و نشان داد، راه رهایی از استبداد این است که انقلاب اسلامی به مهدویت متصل شود.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول