اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

گریه‌های فاطمه زهرا (س) بر انحرافات امت اسلامی بود

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: فاطمه زهرا (س) به خاطر انحرافات امت اسلامی گریه می‌کرد و جان مبارک خود را نیز در این راه فدا کرد.

گریه‌های فاطمه زهرا (س) بر انحرافات امت اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن تسلیت سوگواری ایام فاطمیه (س) در سخنانی اظهار داشت: زهرای مرضیه در اثبات حق و مقابله با جریانات انحرافی که در رهبری امت اسلامی  وجود داشت از هیچ کوششی فروگذار نکردند آن را یک تکلیف الهی می‌دانست.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) محور اصلی امامت بود و در این راستا بر همگان آموخت که امام معصوم مانند کعبه است که مردم باید به سراغ آن بروند نه کعبه به سراغ مردم بیاید.

امام جمعه کازرون در ادامه چشمگیرترین فعالیت حضرت فاطمه زهرا (س) در ظرف زمانی ویژه خود با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی آن روزگار را اثبات امامت امیرالمؤمنین (ع) عنوان کرد و گفت: آن بزرگ بانوی اسلام با وجود اینکه خود معصوم بود حرکت در مسیر ولایت در امتداد رسالت و اطاعت از مقام امامت و ولایت را یک تکلیف الهی می‌دانست.

خرسند ابراز داشت: بزرگ‌ترین هدف مبارزات ائمه معصوم به ویژه صدیقه کبری (س) تشکیل حکومت اسلامی بر پایه امامت امام عادل و برحق بود.

وی تصریح کرد: امامت به عنوان یک اصل اساسی دین اسلام است بنابراین تبعیت از صراط مستقیم امامت و دوری از فرقه‌ها و راه‌های متفرقه یک فرمان الهی محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: فاطمه زهرا (س) در طول عمر مبارک خود همواره تلاش می‌کرد که امت اسلامی را که بر انحرافات غوطه‌ور شده بودند بیدار کند.

خرسند اضافه کرد: گریه‌های آن زمان حضرت فاطمه (س) بر انحرافاتی که مانند امروز بر امت اسلامی سایه افکنده است و اینکه مسلمانی به قصد بهشت رفتن مسلمان دیگری را قتل عام می‌کند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی پیش رو اشاره کرد و افزود: هر دو انتخابات مهم بوده و تجلی حماسه سیاسی محسوب می‌شود که از طرف مقام معظم رهبری امسال به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده است.

وی در ادامه از کسانی که توانمند، خوش‌فکر، ملتزم به قانون، ولایت‌مدار و اهل تعامل و واقف بر مسائل شهری و شورا هستند خواست که نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شوند.

خرسند گفت: نفس حضور مردم در صحنه انتخابات بسیار با اهمیت است و اقتدار و قدرت چانه‌زنی نظام را در دنیا بالا می‌برد.

خطیب نماز جمعه کازرون خاطرنشان کرد: انتخابات باید به جشن ملی تبدیل شود نه محلی برای منازعه و دعوا و جنگی برای تصاحب قدرت باشد.

وی از تمام گرایش‌های سیاسی خواست که در انتخابات حضور داشته باشند و در شرایط امن و با آرامش به رقابت بپردازند.

خرسند ابراز داشت: مدیریت اجرایی کشور باید به دست یک انسان توانمند، باسابقه، کارکشته، باتجربه و آزمون‌داده سپرده شود و بنا به فرموده مقام معظم رهبری حرکت وی رو به جلو باشد.

امام جمعه کازرون در پایان حضور پرشور مردم، سلامت برگزاری انتخابات، رعایت همه‌جانبه امنیتی کشور و انتخاب یک رئیس جمهوری متناسب در شأن ملت بزرگ جمهوری اسلامی را چهار معیار اساسی ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در انتخابات رئیس جمهوری برشمرد.

انتهای پیام/2448/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول