اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

عزت ایران اسلامی نتیجه مدیریت رهبری بر پایه مشی سیاسی امام علی(ع) است

امام جمعه گچساران گفت: عزت، اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی نتیجه مدیریت شخص نخست مملکت بر پایه مشی سیاسی امام علی(ع) است.

عزت ایران اسلامی نتیجه مدیریت رهبری بر پایه مشی سیاسی امام علی(ع) است

گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه نخست نماز عبادی-سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با اشاره به نامگذاری سال 92 با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» و لزوم بصیرت سیاسی مردم و مسئولان اظهار کرد: وقتی به امام علی(ع) عرض کردند که معاویه فردی سیاستمدار است، ایشان فرمودند معاویه را در سیاست و حکومت‌داری قبول ندارم زیرا وی با مکر و نیرنگ حکومت می‌کند.

حکومت‌داری اسلامی بر پایه رشد و تعالی انسان است

وی افزود: شرایط سیاستمداری و حکومت‌داری از دیدگاه امام علی(ع) حکومت بر اساس تعالی،ترقی، رفاه اجتماعی و رشد اخلاقی جامعه بوده و آن امام همام سیاست معاویه مبنی بر عقب‌‌افتاده نگه‌داشتن مردم و حکومت بر پایه ظلم را قبول نداشتند.

حجازی تصریح کرد: از دیدگاه امام علی(ع) کسی لیاقت و جایگاه سیاست‌گذاری و حکومت‌داری را دارد که دارای صداقت و صراحت بوده و بر احوال گذشتگان، حال و آیند‌گان آگاهی و اشراف کامل داشته باشد.

امام جمعه گچساران ابراز داشت: شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه سیاسی به این معنا بوده که مردم و مسئولان باید بصیرت سیاسی داشته باشند تا افرادی که اهل نیرنگ و دروغ باشند، توسط مردم و مسئولان شناسایی شوند و با آنها برخورد شود.

حکومتی که مشی سیاسی امام علی(ع) را داشته باشد، شکست‌ناپذیر است

خطیب جمعه گچساران با تأکید بر این‌که مملکت و دولتی که با مشی سیاسی امام علی(ع) آشنا شود، هیچ‌ دشمنی در مقابله با آن موفق نمی‌شود، ادامه داد: تمامی فتنه‌گران و دشمنان عالم در برابر ملت اسلامی و با‌بصیرت ایران اسلامی کم آوردند و این موفقیت نتیجه مدیریت شخص اول ایران اسلامی با سیاست علی(ع) است.

حجازی در خطبه‌های دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه گچساران با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) بیان داشت: مقام و جایگاه حضرت فاطمه(س) آنچنان بالا و بزرگ است که به جز 14 معصوم(ع) حتی پیامبران دیگر نیز از این جایگاه مطلع نبودند و با تعلیم آن را درک کردند.

وی گفت: امام علی(ع) در هیچ برهه‌ای از زندگی خود به ویژه در جنگ‌های بسیاری از جمله خندق، بدر و خیبر حضور داشت اما هیچ‌گاه احساس عجز و ناتوانی نکرد اما شهادت حضرت فاطمه(س) برای ایشان غمی بزرگ و عجزآور بود.

گر‌گ‌ها برای اختلاف‌افکنی در انتخابات دندان تیز کرده‌اند

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش‌رو در خردادماه سال جاری تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی مانند گرگ‌های گرسنه‌ دندان تیز کرده تا با ایجاد فتنه و نفاق به اهداف شوم خود برسند.

حجازی با یادآوری فتنه 88 و بصیرت مثال‌زدنی ملت ایران در سایه تیزبینی مقام معظم رهبری گفت: یادآوری فتنه 88 یکی از کلیدهای مقابله با فتنه‌های احتمالی است که در آن سال مقام معظم رهبری با حمایت مردم بصیر ایران اسلامی آن را خنثی و دشمنان را ناامید کرد.

وی تأکید کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که با ردیگر با ایجاد فتنه انتخابات را مخدوش کنند اما حضور پرشور و شعور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی بار دیگر آنها را شکست خواهد داد.

حجازی با بیان این‌که فتنه شعبه‌های زیادی دارد، افزود: دشمنان در پی اختلاف‌افکنی در انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان هستند که ملت باید در این زمینه آگاه باشد.

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات برخی افراد مبنی بر ادعای ملاقات و شام خوردن با امام زمان(عج) تأکید کرد: بعضی افراد شعارهای دروغ  سر می‌دهند که امام عصر(عج) به ما حکم داده است، این ادعاها پوچ و بی‌معنی است.

حجازی تصریح کرد: مراجع و اهل عرفان ما آیت‌الله بهجت‌ها، بهادینی‌ها که دارای چشم برزخی هستند این ادعا را نمی‌کنند اما افرادی معمولی شعار می‌دهند که مردم باید آگاه باشند.

انتهای پیام/82014/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول