اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

هنر متعهدانه، برجستگی هنر انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: هنر متعهدانه از شاخصه‌ها و برجستگی‌های هنر انقلاب اسلامی است که در آن هنرمند به اصالت و حقیقت هنر خود پایبند و متعهد می‌شود.

هنر متعهدانه، برجستگی هنر انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی امروز در جلسه انجمن‌های هنری و ادبی و شورای بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: نام‌گذاری سالروز شهادت سید مرتضی آوینی فرصت مناسبی است که ابعاد مختلف شخصیت هنری سید مرتضی آوینی به عنوان مغز متفکر هنر دینی و اسلامی با ظرافت خاص به اصحاب هنر و آحاد مردم بیان شود.

وی گفت: این از وظایف هنرمندان متعهد است که شهید آوینی را برای خود الگو قرار دهند و مدافع سنگر هنر متعالی باشند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: ‌آشنا کردن هنرمندان با مباحث دین مقدس اسلام و رابطه هنر و دین و احیای هنر انقلابی و دینی از رویکردهای مهم سازمان بسیج هنرمندان کشور است.

دشتی افزود: سعی داریم با به کارگیری اساتید مجرب و ارزشی و تشکیل کارگروه‌های کاربردی این ماموریت مهم و ارزشمند تحقق پیدا کند.

این مسئول بیان داشت: در سال گذشته همه مسئولان انجمن‌های هنری و ادبی و شورای اصلی این انجمن‌ها که بخش عظیمی از هنرمندان سراسر کشور را تشکیل می‌دهند در کارگاه تخصصی مشهد مقدس شرکت کردند و اندوخته‌های خود را به هنرمندان زیر‌مجموعه خودشان انتقال دادند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خاطرنشان کرد: این موفقیت بزرگی برای بسیج هنرمندان است و کمتر سازمانی می‌تواند چنین کار عظیم و گسترده‌ای را انجام دهد.

دشتی با بیان اهمیت و ارزش هنر و هنرمندان در جامعه ادامه داد: با تکیه به هنرمندان متعهد و مومن و میدان دادن به آنها و حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان متعهد می‌توان از آنان به عنوان نیروی مدافع انقلاب اسلامی و سربازان جنگ نرم استفاده کرد.

این مسئول در ادامه با تشریح نحوه شهادت سید مرتضی آوینی یادآور شد: این شهید والامقام از مصادیق بارز فرمایش گهر‌بار مقام معظم رهبری است که فرمودند:‌ «شهادت مرگ انسان‌های زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند این جان، مفت از دست‌شان برود» وی با درک واقعیت‌های زمان تلاش کرد فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را به جامعه انتقال دهد و در نهایت در این راه شهد شیرین شهادت را نوشید و به یاران شهید‌ش پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان سخنان خود از سازمان‌های فرهنگی و هنری استان به خاطر بی‌توجهی به روز هنر انقلاب اسلامی و اجرا نشدن برنامه‌های مناسب در این روز انتقاد کرد و اذعان داشت: امیدواریم شورای فرهنگ عمومی استان در سال‌های آتی برای این مناسبت برنامه‌های درخوری را تدارک ببیند.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول