اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

اجازه ندهیم منکر ارزش شود/ معیارهای اسلامی را عمومی کنیم

امام جمعه چرام با اشاره به این‌که اجازه ندهیم منکر ارزش شود، گفت: باید معیارهای اسلامی را فرهنگ‌سازی و عمومی کنیم.

اجازه ندهیم منکر ارزش شود/ معیارهای اسلامی را عمومی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با بیان این‌ که جشن‌های عروسی ما غیر اسلامی است، اظهار کرد: امروز اینجا جمع شده‌ایم و می‌خواهیم مطلبی را بر اساس اسلام مطرح کرده و پیاده کنیم.

امام جمعه چرام با اشاره به این‌که باید فرهنگ اسلامی را در جشن‌ها باز کنیم، گفت: ما می‌خواهیم به عنوان یک کشور اسلامی چیزی را نهادینه و فرهنگ کرده و آن را نه برای خود بلکه بر اساس معیارهای اسلامی عمومی کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا درست است که موضوع کیبوردهای موسیقی در مراسمات جشن‌ها و عروسی‌ها یک فرهنگ شده است، و یکی از مصیبت‌ها را این دانست و عنوان داشت: ما اگر نمی‌توانیم جلوی معروف و منکر را بگیریم باید کاری کنیم که منکر ارزش نشود چرا که در غیر این صورت باید فاتحه اسلام را خواند.

این مسئول در ادامه با اشاره به این مطلب که در زمان حضرت علی (ع) نماز مستحبی که خلاف بود امری عادی شد، خاطرنشان کرد: اکنون مشاهده می‌کنید یک میلیارد مسلمان نماز را به مستحب می‌خوانند و آن را ارزش می‌دانند.

طزری با تأکید بر این‌ که عروسی‌ها باید شاد باشد و کسی با شاد بودن مخالف نیست، متذکر شد: زمان پیغمبر (ص) در جشن‌ها دف می‌زدند، تواشیح می‌خواندند اما معنای شاد بودن و موسیقی با الان ما، فرق کرده است.

خطیب جمعه چرام با ذکر این مطلب که ما امروز نمی‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم، اذعان داشت: امروز بر اثر سستی و کاهلی ما، کار به جایی رسیده که جای منکر و معروف جابه‌جا می‌شود.

وی با تأیید این‌ نکته که بهترین موسیقی را اسلام دارد و با اشاره به این مطلب که قرآن را با موسیقی می‌خوانند، یادآور شد: علت مسلمان شدن بسیاری از غربی‌ها تاثیر شگرف موسیقی قرآن‌کریم بر آنان است، بنابراین می‌بینیم که اسلام با موسیقی مخالف نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با بیان این جمله از امام خمینی (ره) که « مغزی که تحت تاثیر موسیقی قرار گرفته است به صورت جدی فکر نمی کند»، تصریح کرد: محشور شدن با جریان آهنگ و موزیک یک حشر و انسی است که انسان را از محوطه عبودیت و بندگی خدا، جدا می‌کند.

انتهای پیام/82002/ط20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول