اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

56 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی استان بانکی است

معاون استاندار زنجان گفت: 56 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی استان زنجان مسائل بانکی است.

56 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی استان بانکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی بعد از ظهر امروز در جلسه دیدار نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با استاندار اظهار داشت: قانون برنامه پنجم توسعه جایگاه ویژه‏ای را برای نمایندگان بخش خصوصی در کشور تبیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان توجه و نگاه ویژه‏ای به نمایندگان بخش خصوصی دارد، خاطر نشان کرد: با استفاده از این رویکرد مهم، تعامل بین بخش خصوصی و بخش دولتی در استان ایجاد شده است.

*تشکیل نشست هم‎اندیشی در استان زنجان

معاون برنامه‏ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه شورای گفت‎وگویی با عنوان نشست هم‏اندیشی بخش خصوصی، دولت و مجلس در استان زنجان تشکیل شده است، اضافه کرد: در سال جاری این موضوع بیش از پیش پیگیری می‏شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته بررسی مشکلات واحدهای اقتصادی استان زنجان باید بیش از گذشته فعال باشد، تصریح کرد: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به استان بوده و بخشی نیز مربوط به سطوح ملی می‏شود.

عباسی با اشاره به اینکه کمک به بهبود فضای کسب و کار به منظور جذب سرمایه‏گذاران در استان زنجان از اهداف مورد نظر است، ادامه داد: بخش خصوصی از جمله اتاق تعاون و اتاق بازرگانی در این راستا نقش بسیار مهمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه‏سازی برای استفاده حداکثری از اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان زنجان یکی از برنامه‎های مورد نظر است، یادآور شد: صادرات محصولات غیر نفتی نیز یکی از اولویت‏های سال جاری به شمار می‏رود.

*صادرات 450 میلیون دلاری کالا از استان زنجان

معاون برنامه‏ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طی سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی استان زنجان 450 میلیون دلار برآورد شده است، اذعان داشت: کمیسیون‏های فعال اتاق بازرگانی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان دارند.

وی با بیان اینکه میزهای تخصصی در استان زنجان باید فعال‎تر از گذشته باشد، تصریح کرد: بانک‏ها نیز یک نگاه حمایتی نسبت به واحدهای اقتصادی داشته باشند.

عباسی با اشاره به اینکه به منظور تثبیت جایگاه گمرک استان زنجان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: گمرک استان زنجان یکی از گمرکات برتر کشور محسوب می‏شود، این در حالی است که این گمرک در حال جمع شدن بود.

وی تثبیت گمرک را یکی از ضرورت‏های استان زنجان برشمرد و افزود: باید در این راستا ظرفیت واردات و صادرات افزایش یابد.

معاون برنامه‏ریزی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه با برنامه‏ریزی‎های صورت گرفته درصدد تبدیل گمرک زنجان به اداره کل هستیم، ادامه داد: بر همین اساس مصمم به افزایش ردیف سازمانی آن هستیم.

انتهای پیام/73006/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول