اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

حماسه سیاسی و اقتصادی والاتر از حماسه دفاع مقدس شأن ایران را بالا می‌برد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: خلق حماسه سیاسی و اقتصادی در مقطع کنونی شأن جمهوری اسلامی ایران را حتی بالاتر از خلق حماسه هشت سال دفاع مقدس اعتلا و ارتقا می‌بخشد.

حماسه سیاسی و اقتصادی والاتر از حماسه دفاع مقدس شأن ایران را بالا می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در جمع زائران کاروان راهیان نور خواهران استان اردبیل اظهار داشت: در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی باید تدبیر عالمانه‌ای را به کار گرفت تا هرگونه نقص و کوتاهی برطرف شده و با توانی مضاعف در این میدان جهادی عزم خودمان را به رخ بکشیم.

وی در تشریح مناطق عملیاتی خیبر و بدر در طلاییه تصریح کرد: یکی از تدابیر مهم به کارگیری ابتکار عمل بود و بر همین اساس رزمندگان اسلام در تلاش برای شناسایی نقاط ضعف دشمن برآمدند که یکی از نتایج این تلاش شناسایی هورالهویزه بود.

دشتی خاطرنشان کرد: ‌انتخاب این آبراه وسیع به این دلیل بود که ارتش عراق با تصور اینکه عبور پیاده‌های ایران از هور امکان‌پذیر نیست هیچ‌گونه مانعی را برای پدافند در این منطقه ایجاد نکرده بود و برای عملیات در این منطقه توان اجرای عملیات آبی، خاکی ضرورتی انکارناپذیر بود.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس اضافه کرد: سپاه پاسداران برای شناسایی منطقه قرارگاه نصرت را به فرماندهی سردار علی هاشمی تشکیل داد و پس از فراهم شدن مقدمات لازم عملیات خیبر با رمز یا رسول‌الله سوم اسفند 62 آغاز شد.

وی بیان کرد: تأمین جزایر مجنون، القرنه، نشوح و نهر کتیبان از اهداف عملیات بود که در صورت موفقیت عملیات شهر بصره از سمت شمال به شدت تهدید می‌شد.

دشتی یادآور شد: تمامی رزمندگان حاضر در این عملیات به صورت داوطلبانه و با شور و اشتیاق به ولایت و میهن اسلامی حضور یافته و از این استان نیز رزمندگان در قالب گردان حضرت امام حسین (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) با پاکسازی ضلع غربی جزیره شمالی و با ورود به جزیره جنوبی ضربات مهلکی را به دشمن وارد کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با تشریح علت عدم الحاق نیروهای قرارگاه کربلا با نیروهای لشکر 31 عاشورا، هشت نجف و 19 فجر گفت: تمامی پیش‌بینی‌ها در مورد منطقه عملیاتی درست بود اما دشمن بلافاصله با 180 گردان به منطقه وارد شد و به صورت گسترده از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: به اعتراف خود دشمن در طول 82 ساعت بیش از یک میلیون گلوله توپ به طلاییه شلیک شد به طوریکه در هر متر مربع از این خاک چندین گلوله اصابت کرد و مردان ایستاده در طلاییه، کربلایی‌وار برابر دشمن مقاومت کردند.

وی با ادای احترام به مقام شهدا تصریح کرد: آنچه سبب شده تا سختی و مشقت‌های این سفر طولانی را تحمل کنیم جز عشق ولایت و مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس چیز دیگری نیست شهدایی که مانند شهدای کربلا با مظلومیت از اعتقادات و کیان نظام اسلامی دفاع کردند.

این راوی فتح در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در این عملیات محمدابراهیم حاجی همت فرمانده دلیر لشکر 27 محمد رسول‌الله، حمید باکری قائم مقام لشکر 31 عاشورا و مرتضی یاغچیان جانشین دوم لشکر 31 عاشورا به شهادت رسیده و حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) دست راست خود را تقدیم انقلاب کرد به طوریکه آنها با نثار جانشان از حریم جمهوری اسلامی ایران و ولایت دفاع کردند و ما نیز وظیفه داریم این راه نورانی را ادامه دهیم.

انتهای پیام/62001‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول